Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 15-07-2002 | Article Rating | (0) reacties

Twintig jaar onderwijsautomatisering heeft een nieuwe naam

In de onderwijsmarkt is een toenemende behoefte aan integrale ICT-dienstverlening ontstaan. Daarom hebben per 1 juli jl. zeven gerenommeerde onderwijsspecialisten – HoloMedia, COMI BITCONSULT, COMI INFOCONSULT, XPERTSERVICES, OAB/OMEGA, ROVICT Advies en VGI ROVICT – hun namen geschrapt om elkaar voortaan naadloos aan te vullen onder één nieuwe naam: Rovict. Eén aanspreekpunt voor een breed pakket hoogwaardige en complementaire hulpmiddelen voor het onderwijs. Van een elektronische leeromgeving en een digitaal portfolio tot project- en relatiebeheer. En van registratie-, administratie- en studievolgsystemen tot servicemanagement en organisatieadvies. Stuk voor stuk flexibele oplossingen voor een veranderende behoefte.

De werkmaatschappijen van de ROVICT Groep gaan voortaan verder als één organisatie; Rovict. Dick van der Geest, verantwoordelijk voor de klantcontacten, legt uit waarom. “De afgelopen jaren heeft de ROVICT Groep een sterke groei doorgemaakt, door het toevoegen van bedrijfsactiviteiten en werkmaatschappijen met een sterk complementair karakter (zie voor een overzicht www.rovict.nl). Geruime tijd hebben deze afzonderlijke werkmaatschappijen aan onderwijsinstellingen en andere organisaties hun individuele diensten aangeboden. We merkten echter meer en meer dat er bij onze klanten een toenemende behoefte ontstond aan integrale ICT-dienstverlening. Een logische vraag voor ons, daar steeds meer processen aansluiting op elkaar verlangen, ICT-vraagstukken complexer worden en de afhankelijkheid van ICT groter wordt. Om aan deze vraag uit de markt te voldoen, is gekozen om verder te gaan als één organisatie. Het is nu voor een onderwijsinstelling mogelijk om via 1 loket te beschikken over een op maat gesneden integrale ICT-totaaloplossing.”

Rob Risseeuw, directeur van Rovict, licht de aanleiding tot de eenwording nader toe. “Zelfstandigheid is troef in onderwijsland. De lerende mens wordt meer en meer benaderd als een individu met unieke talenten en ambities. En dus met een eigen leerroute en zelfs een persoonlijk ontwikkelingsplan. Die groeiende individualisering vraagt om een flexibel onderwijsaanbod. Intussen verschilt de onderwijsinstelling dankzij nieuwe bekostigingsstructuren, resultaat-, rendement- en kwaliteitverplichtingen nog maar weinig van de gemiddelde commerciële onderneming. De rol van informatie- en communicatietechnologie in het onderwijs van vandaag is dan ook fundamenteel. Rovict erkent deze ontwikkelingen en biedt een passend antwoord. Met integrale oplossingen voor de moderne onderwijsorganisatie.”

Bij Rovict staat het leren van de student en de organisatie van het leren centraal. Anders gezegd, we ondersteunen zowel de primaire als de secundaire processen van onderwijsinstellingen. Op elk niveau: we bieden pakketten voor de student en de docent, maar ook voor de manager en de administratief medewerker. Onze adviezen en hulpmiddelen stemmen we af op de dagelijkse praktijk in uw specifieke organisatie en we bewaken zorgvuldig hun onderlinge samenhang. Met kennis van zaken, want de oplossingen van ROVICT zijn ontwikkeld voor en door mensen uit het onderwijs. De meeste van onze medewerkers hebben zelf een achtergrond in het onderwijs. En we werken nauw samen met deskundigen uit het veld. Met onze klanten bijvoorbeeld.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.