Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Avetica | 23-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Opdrachten inleveren met Moodle Mobile 3.1.2

De ontwikkelingen van de Moodle Mobile app blijven doorgaan. Bij elke nieuwe release komt er weer nieuwe functionaliteit bij. Bij de nieuwe release van Moodle Mobile 3.1.2 kan een deelnemer opdrachten inleveren zowel bestanden als online teksten. Daarnaast kunnen gebruikers wiki pagina […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Opdrachten inleveren met Moodle Mobile 3.1.2 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

De verhalen over het einde van MOOCs zijn schromelijk overdreven

Hoogleraar Jonathan Rees interpreteert het vertrek van Daphne Koller bij Coursera als een teken dat MOOCs verworden tot spookschepen. Ik heb moeite met zijn benadering. In Why America’s MOOC pioneers have abandoned ship schrijft dat Rees dat een aantal oprichters van MOOC-platforms hun ‘kindjes’ inmiddels vaarwel hebben gezegd, en andere dingen zijn gaan doen. Hij [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

58 aanbevelingen op basis van onderzoek naar Massive Open Online Courses

Onderzoekers van de Britse Open Universiteit hebben een rapport geschreven waarin zij eigen onderzoek naar massive open online courses samenvatten, en 58 aanbevelingen formuleren. Deze aanbevelingen zijn wat mij betreft voor een groot deel ook relevant voor online en ‘blended’ leren in het algemeen. Willem van Valkenburg heeft al samengevat wat de belangrijkste aspecten in [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Onderzoek naar de potentie van blockchain-technologie voor leren

Blockchain is één van de meest trendy technologieën op dit moment. Deze technologie kan bijvoorbeeld grote gevolgen hebben voor de financiële wereld. Maar ook op het gebied van onderwijs en leren kan deze technologie worden gebruikt. De Britse Open Universiteit heeft een aparte website gelanceerd, Open Blockchain. Zij leggen hier uit hoe blockchain werkt, en [...] Lees verder
Van Avetica | 20-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Verjaardag van Moodle #14jaar

14 jaar geleden zag Moodle 1.0 voor het eerst het levenslicht. Oprichter Martin Dougiamas was de logge leermanagementsystemen van toen zat. Het moest flexibeler en meer gericht op het leerproces dan een groepering van functionaliteit bij elkaar. Dus niet alle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Verjaardag van Moodle #14jaar verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

L&D zou “employee-led learning” moeten ondersteunen

Werknemers dragen steeds meer zelfverantwoordelijkheid voor hun eigen leren en ontwikkelen. Afdelingen L&D hebben een belangrijke taak hen hierbij te ondersteunen. Hoe zou dat kunnen? “Do It Yourself” wordt steeds belangrijker binnen Westerse samenlevingen. Individuen printen zelf producten, dragen meer eigen verantwoordelijkheid voor zorg en kunnen minder vaak terugvallen op collectieve voorzieningen. Je geeft mensen [...] Lees verder
Van Avetica | 19-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Visuele weergave voortgang voltooide activiteiten

Als je de nieuwe Moodle plugin Completion Progress bekijkt, dan herken je gelijk de populaire plugin ‘Progress Bar‘. Beide plugins geven op een mooie visuele manier de voortgang weer van je activiteiten in je Moodle cursus en vallen onder de […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Visuele weergave voortgang voltooide activiteiten verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Laat lerenden toetsvragen maken

Door lerenden toetsvragen te laten maken, bevorder je actieve verwerking van de leerstof. Om goede vragen te maken, zul je de leerstof eerst immers moeten beheersen. Ook kan het de docent tijd schelen. Arie van Deursen beschrijft zijn ervaringen. Arie van Deursen past deze verwerkingsopdracht sinds een aantal jaren toe binnen een vak met zo’n [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

WWWDOT als instrument om informatie te selecteren

Gisteren besteedde ik aandacht aan acht essentiële digitale vaardigheden. De ontwikkeling van informatievaardigheden is daar een belangrijk onderdeel van. Aan de Universiteit van Michigan hebben ze een raamwerk ontwikkeld dat lerenden kan helpen om informatie op internet te evalueren. Het raamwerk noemen de samenstellers WWWDOT: Wie heeft de tekst geschreven en wat zijn hun kwalificaties? [...] Lees verder
Van Avetica | 17-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Geen Moodlemoot 2016

Het bestuur van de Ned-Moove heeft haar leden laten weten dat er geen Moodlemoot dit jaar georganiseerd wordt. Wel komt er een najaarsseminar en starten ze met de voorbereidingen van de MoodleMoot 2017 en het 10-jarig bestaan van de Ned-Moove. Ik […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Geen Moodlemoot 2016 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Acht essentiële digitale vaardigheden

Kennisnet en SLO onderscheiden elf ’21e eeuwse vaardigheden’. Vanochtend stuitte ik op een bijdrage waarin ‘digitale intelligentie’ in acht essentiële vaardigheden wordt uitgewerkt. In deze blogpost vergelijk ik beide indelingen. Volgens Yuhyun Park wordt de ontwikkeling van kinderen vandaag de dag beïnvloed door de digitale content die zij consumeren, door de online ontmoetingen en door [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

De andere betekenis van ‘deep learning’

Binnen het onderwijs, en op het gebied van leren en ontwikkelen, zou het vooral ook moeten gaan om ’deep learning’, en niet alleen om oppervlakkig leren. Dit begrip heeft echter ook een andere betekenis. Bij “deep learning’ oftewel verdiepend leren ontwikkel je als lerende begrip van concepten, herken je patronen of verbanden binnen cq tussen verschillende feiten [...] Lees verder
Van New Heroes | 15-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Leuke dag of echt veranderen?

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

De oorsprong en waarde van ’70-20-10’

Onderzoek naar ’70-20-10’ heeft vooral betrekking op ‘leiderschap’. Dat maakt dat je voorzichtig moet zijn met het generalisaties van dit model. Ook valt op 25% van de meest belangrijke leerervaringen niet binnen dit referentiekader valt. Het belangrijkste aan dit model is echter de erkenning en waardering van andere leeractiviteiten dan cursussen, trainingen en studiedagen. Eén [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom en hoe onderwijsinstellingen van digitale leeromgeving veranderen

Bijna twintig jaar geleden implementeerden onderwijsinstellingen voor het eerst elektronische leeromgevingen. Op dit moment overweegt een aantal om over te stappen naar een andere digitale leeromgeving. Wat zijn redenen van instellingen, en welke tips heeft men voor anderen? How colleges make the big LMS switch beschrijft redenen van zes onderwijsinstellingen die de laatste jaren de [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Technologische ontwikkelingen luiden vierde industriële revolutie in

Leren, opleiden en onderwijs vindt altijd plaats binnen een maatschappelijke context. Deze context is van invloed op de inhoud van datgene wat we leren, en de wijze waarop we leren. Volgens het Wereld Economisch Forum staan we aan de vooravond van de vierde industriële revolutie, die bepalend zal zijn voor de inrichting van onze samenleving [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

De voordelen van artificiële intelligentie voor het hoger onderwijs

Artificiële oftewel kunstmatige intelligentie biedt volgens Rose Luckin vier kansen voor het hoger onderwijs. Het fraaie van haar bijdrage is dat zij via het benoemen van deze kansen flinke kritiek uit op bestaande toepassingen van AI. Het hoger onderwijs bereidt studenten voor het functioneren binnen een wereld waarin AI een steeds belangrijkere plaats inneemt. Volgens [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Maatregelen noodzakelijk om sociale kwestie 2.0 tegen te gaan

De laatste tijd besteed ik veel aandacht aan een technologische trend , die steeds meer impact lijkt te krijgen op ons bestaan: robotisering. Het cliché dat deze ontwikkeling kansen en risico’s met zich mee brengt, klopt ook nu weer als een zwerende vinger. Op tal van terreinen zijn daarom maatregelen nodig om de ‘sociale kwestie 2.0’ tegen te [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Welke onderwijsactiviteiten kunnen niet door een robot worden uitgevoerd?

Half juli schreef ik over beroepen die waarschijnlijk niet vervangen kunnen worden door robots.  De aard van het werk is daarbij van invloed. Welke onderwijsactiviteiten kunnen bijvoorbeeld niet worden gerobotiseerd? Volgens Anya Kamenetz kunnen robots de volgende onderwijsactiviteiten niet uitvoeren: Een knuffel geven. Daarmee doelt zij op empathie kunnen tonen, maar ook op kunnen samenwerken, kunnen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe 3D (kunst)onderwijs kan versterken

Vanochtend kwam ik via Facebook een zeer fraaie video tegen die volgens mij in nog geen drie minuten laat zien wat de meerwaarde van 3D voor het (kunst)onderwijs kan zijn. Het gaat om onderstaande video van de University of Georgia. Maker Lena Gieseke heeft een 3D animatie gemaakt die je in staat stelt Picasso’s indrukwekkende ‘Guernica’ meer in [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoeveel tijd zijn we kwijt aan ICT-onderhoud?

Informatie- en communicatietechnologie moet ons leven een stuk makkelijk maken. Voor een groot deel doet ICT dat ook. Maar aan de andere kant zijn we volgens mij ook heel wat tijd kwijt aan onderhoud en beheer van ICT. Ik wil dat illustreren aan de hand van drie voorbeelden, waarbij deze blogpost tevens een test is. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Helpt Blacklist je te focussen op je belangrijkste werkzaamheden?

Het is belangrijk dat je je kunt focussen op één taak. Of je nu werkt of leert: als je snel wisselt tussen verschillende taken, dan gaat dat ten koste van de productiviteit. De applicatie ‘Blacklist’ wil gebruikers ondersteunen bij zelfregulering. De vraag is echter of Blacklist deze belofte waar maakt. Ik heb deze week nog [...] Lees verder
Van Avetica | 08-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Automatisch aanmelding in Moodle cursus

Met enige regelmaat wordt de vraag aan ons gesteld: dat tussenscherm die deelnemers krijgen als ze een cursus willen volgen, kan dat er niet uit? Ja, met de aanmeldingsmethode Auto enrolment kan dit prima. Maar het is niet bruikbaar voor elke situatie. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Automatisch aanmelding in Moodle cursus verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zomervakantie in Turkije: strand en zeilen

Gisteravond laat zijn we teruggekeerd van twee weken vakantie in Turkije. Week één bestond uit een ontspannen strandvakantie in Ölüdeniz. Tijdens de tweede week hebben we voor de derde achtereenvolgende keer gezeild in de Baai van Fethiye. Deze blogpost bevat een impressie, waarin ik ook stil sta bij de gevolgen van de politieke en ‘veiligheids’-situatie [...] Lees verder
Van Avetica | 04-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Archiveer je oude Moodle cursussen

Bijna elke Moodle site heeft er wel last van: cursussen die zijn afgelopen, maar nog wel zichtbaar staan. Denk aan de VO-scholen die nu in hun jaarovergang zitten of aan opleidingsinstituten die per uitvoering van een opleiding een aparte cursus aanmaken. […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Archiveer je oude Moodle cursussen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 01-08-2016 | Article Rating | (0) reacties

Benchmark je Moodle site

Belangrijk bij elke site die gehost wordt, dus ook bij Moodle, is de snelheid. Hoe snel is de pagina ingeladen in je browser. Er zitten hier twee kanten aan: hoe snel is de server waarop Moodle draait en wat is […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Benchmark je Moodle site verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 29-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Rijke HTML5 content met H5P in Moodle; het komt eraan!

H5P? Is dat een nieuwe scheikundige term? Nou nee. H5P is een tool waarmee je eenvoudig mooie HTML5 content kan maken. Deze content kan je plaatsen in WordPress, Drupal en binnenkort ook Moodle! De activiteitsmodule is reeds gestuurd naar Moodle HQ, […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Rijke HTML5 content met H5P in Moodle; het komt eraan! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 28-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Aanmelding in Moodle cursus op basis van profielveld

Het gebruik van extra profielvelden neemt de laatste jaren toe. Vooral zaken als functies, en afdelingen worden steeds vaker aan het profiel van de Moodle gebruikers toegevoegd. En dit geeft vele voordelen, bijvoorbeeld om te bepalen tot welke cursussen je automatisch […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Aanmelding in Moodle cursus op basis van profielveld verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 25-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Moodle 3.2 theme kickoff

Al eerder schreven we over de plannen van Moodle om een geheel nieuw thema te introduceren in Moodle 3.2. Recentelijk vond er een openbare kickoff plaats waarvan de video online te bekijken is. Er zijn veel partijen aangesloten die allemaal […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle 3.2 theme kickoff verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Virtual reality en storytelling

‘Storytelling’ wordt al eeuwen lang gebruikt voor leren. Virtual reality is een technologie die steeds meer toegankelijk wordt, en ook potentie heeft voor leren. De twee kunnen ook gecombineerd worden. Jesse Damiani legt uit wat de kracht is van storytelling via virtual reality: Immersion: je wordt als deelnemer de ervaring ingezogen. Je hebt het gevoel [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Adaptief leren bij universiteiten

Het gebruik van leertechnologie voor adaptief leren neemt vooral binnen het primair, voorgezet en middelbaar beroepsonderwijs toe. Ook universiteiten lijken er niet aan te te kunnen ontkomen. Campus Technology schrijft dat zeven universiteiten elk meer dan een half miljoen dollar ontvangt uit een door de familie Gates gesponsord programma voor adaptive courseware. De bedoeling is [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je lerenden ondersteunen bij online leren?

Online leren kan een hele effectieve en efficiënte manier van studeren zijn. Maar het vergt veel zelfsturing en zelfdiscipline van lerenden. Amy Hankins geeft vijf suggesties die lerenden helpen om met succes online te leren. Geef gedetailleerde instructies en speel in op mogelijke vragen. Volgens Hankins is het erg belangrijk om zeer gedetailleerd te beschrijven [...] Lees verder
Van Avetica | 20-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

My Course Dashboard – nieuw project Moodle User Association

‘My Course Dashboard‘ is het project wat deze cyclus door de Moodle Users Association (MUA) is gekozen om te laten ontwikkelen. Na diverse stemrondes eindigde dit project met 23.563 stemmen op de eerste plaats. Moodle HQ start met de ontwikkeling […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht My Course Dashboard – nieuw project Moodle User Association verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Overzicht leertechnologieën als hulpmiddel bij ontwerpsessies

In het kader van één van mijn projecten, heb ik een overzicht gemaakt van typen leertechnologieën. Dit overzicht is bedoeld als hulpmiddel bij ontwerpsessies. Veel docenten weten niet wat voor typen leertechnologieën beschikbaar zijn, en wat je er mee kunt. Ik pretendeer daarbij niet volledig te zijn. Het bondige overzicht heeft voor- en nadelen. Je krijgt [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Combinatie vriendelijke competitie en financiële beloningen bevordert teamprestaties

Science News schrijft over een recent onderzoek naar factoren die teamprestaties bevorderen. Hoewel je appels niet met peren moet vergelijken, kunnen de conclusies volgens mij ook van toepassing zijn op onderwijs en opleiden. De onderzoekers van de University of Pennsylvania School of Medicine hebben namelijk een experimenteel onderzoek uitgevoerd waarin zij hebben gekeken wat maakt [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Waarom Kodak de boot heeft gemist (en wat opleidingen daarvan kunnen leren)

Kodak was ooit één van de belangrijkste bedrijven ter wereld. Ze bestaan nog steeds, maar met een marktwaarde van minder dan een miljard dollar. Als verklaring wordt vaak gegeven dat Kodak de boot op het gebied van digitale technologie volledig heeft gemist. Maar is dat de werkelijke verklaring? Volgens Scott Antony niet. De eerste digitale [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Top 10 learning tools editie 2016 @C4LPT

Ook dit jaar draag ik bij aan de jubileumeditie van Jane Hart’s Top 200 Tools for Learning 2016. Deze top 10 van favoriete learning tools ziet er anders uit dan de top 10 van verleden jaar. On behalf of Jane, the rest of this post will be in English. As said, my 2016 edition of [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Welke beroepen worden (waarschijnlijk) niet vervangen door robots?

Na automatisering, krijgt ‘de werkvloer’ nu in toenemende mate te maken met meer geavanceerde vormen van robotisering. De gevolgen zijn echter ‘genuanceerd’. Het onderwijs maakt daarbij de minste kans op vervanging van mensen door machines. Althans op basis van de huidige technologie. Drie (senior) partners van McKinsey & Company hebben voor Fortune een analyse geschreven [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 15-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kennisnet: ‘Met deze 10 boeken ga je mediawijs de zomer in’

Banner-Laptop-Tablet

Vorige week publiceerde Hannelore Engels op de site van Mediawijzer.net een lijst met 10 interessante boeken over mediawijsheid onder het kopje: ‘Met […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 14-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Easygenerator is looking for an International sales representative

Easygenerator is looking for an International sales representative for international corporate customers. Location Rotterdam, The Netherlands. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

De educatieve waarde van augmented en virtual reality

Of augmented en virtual reality omarmd zullen worden door het onderwijs, is voor een groot deel afhankelijk van de educatieve waarde ervan. Vanochtend heb ik een artikel gelezen dat onder meer op dit onderwerp in gaat. THE Journal berichtte enkele weken geleden over de toenemende populariteit van augmented en virtual reality binnen het onderwijs. Docenten [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

De relevantie van Pokémon GO voor het onderwijs

Ik blijf me er over verbazen hoe een nieuwigheid in rap tempo uitgroeit tot een trend. Uiteraard moet je afwachten of de hype vervolgens een blijvertje is. Pokémon GO is het meest recente voorbeeld. En uiteraard wordt ook nu weer de vraag gesteld wat de relevantie is voor het onderwijs. Wat Pokémon GO is hoef [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Ja. Actief leren werkt echt

Actief leren leidt tot betere leerresultaten dan onderwijs dat vooral bestaat uit hoorcolleges waarbij lerenden vooral passief luisteren. Een metastudie van Freeman uit 2014 laat dit behoorlijk overtuigend zijn. Vandaag las ik een artikel van een casus die dit op een mooie manier concretiseert. De bijdrage Active learning class achieves higher student engagement is vooral [...] Lees verder
Van SBO | 11-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

eBook: Playful Learning

eBook Playful LearningPlezier motiveert ons enorm in ons gedrag. ‘Het ontwerpen van plezier’ is dus een grote krachtbron voor het motiveren van...

The post eBook: Playful Learning appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 11-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Inspirerende docu: ‘De invasie van de Drones’

Banner-2-Studenten

In April dit jaar zond VPRO’s Tegenlicht een inspirerende documentaire uit over Drones: ‘De invasie van de Drones‘. Een documentaire […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

De leerpiramide als ‘snake oil’ van het onderwijs

Mag je lariekoek gebruiken als het docenten helpt te reflecteren op hun eigen onderwijspraktijk? Volgens mij zijn er betere alternatieven. In de jaren negentig werkte ik mee aan een regionaal tijdschrift voor de volwasseneneducatie. De achterkant van dat blad was gereserveerd voor opmerkelijke citaten. Het was in die tijd dat het onderwijs werd bestookt met [...] Lees verder
Van Avetica | 11-07-2016 | Article Rating | (0) reacties

Minor releases van Moodle

Vandaag is de 2e maandag van juli en volgens planning heeft Moodle zojuist de minor releases uitgebracht van de volgende versies. Moodle 3.1.1 release notes Moodle 3.0.5 release notes Moodle 2.9.7 release notes Moodle 2.7.15 release notes Voor Moodle 2.9.7 […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minor releases van Moodle verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Pagina 9 van 42Eerste   Vorige   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  Volgende   Laatste