Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Studenten het minst tevreden met blended learning, al zegt dat niets over de effectiviteit

Volgens een grootschalig onderzoek onder Amerikaanse studenten, blijkt dat deze doelgroep minder geëngageerd is bij blended learning dan bij face-to-face of volledig online leren. Toch zijn deze studenten zeker niet ontevreden. Bovendien is er een verschil tussen tevredenheid en effectiviteit. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Drie vragen die helpen bepalen wat de juiste data zijn voor het nemen van slimme besluiten?

Om slimme besluiten te nemen, heb je niet altijd grote hoeveelheden data nodig. Je moet je wel een aantal vragen stellen die jouw ‘databehoefte’ sturen. De enorme focus op het belang van big data is dikwijls misleidend. Het gaat namelijk Lees verder
Van Patrick Koning | 14-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuw boek van Coen Free: Crealucion – handreiking voor gedroomd onderwijs en duurzame talentontwikkeling

Op vrijdag 4 oktober lanceerde Coen Free, oud college van bestuur voorzitter van het Koning Willem I College, een nieuw […] Lees verder
Van TrainTool | 14-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

In 5 stappen interculturele communicatie verbeteren

Door globalisering, migratie en technologische ontwikkelingen werken steeds meer mensen uit verschillende culturen met elkaar samen, zowel binnen als tussen organisaties. Zonder benodigde ervaring gaat dit vaak mis. Gerichte training kan een gebrek aan ervaring deels wegnemen, maar moet internationaal wel efficiënt ingericht worden. Hoe doe je dat?

Lees verder
Van Avetica | 14-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Minor releases van Moodle 3.1.3 en 3.0.7

Vandaag zijn minor releases van Moodle gekomen en dit zijn altijd updates waarin kleine verbeteringen zijn doorgevoerd en uiteraard bugfixing. Van versie 2.9.x en 2.7.x zijn het alleen beveiligingsissues, want deze versie vallen buiten het Moodle ondersteuningsbeleid. Bekijk de releases […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minor releases van Moodle 3.1.3 en 3.0.7 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vormt motivatie van werknemers vaak een knelpunt bij technology-enhanced learning?

“Digitaal leren: Motivatie werknemers vaak knelpunt”. Aldus de kop van een persbericht naar aanleiding van de meest recente opleidingsmonitor van NIDAP onder 400 grote en middelgrote werkgevers. Ik heb hier grote twijfels bij. In de eerste plaats komt dat doordat Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 11-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe blijf je de robot voor? Word een knowmad

Ik wil ruimte maken in mijn boekenkast. Er kan best wat uit. Mijn oog valt op de Winkler Prins Encyclopedie. 31 delen. Ze nemen een hele plank in beslag. En ik gebruik ze echt nooit meer. Als ik iets niet weet, dan Google ik of ik vraag het aan Siri. Ik pak de zes boeken […]

Het bericht Hoe blijf je de robot voor? Word een knowmad verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Avetica | 11-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zorg dat je erbij bent! Moodle basistraining.

We zijn inmiddels gestart met het delen van kennis over Moodle in de trainingen met open inschrijving! Dit doen we maar liefst 4 weken lang. Het volgende moment van kennisdelen staat alweer op de agenda en is de Moodle basistraining op […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Zorg dat je erbij bent! Moodle basistraining. verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zeven misverstanden over online leren

Er zijn verschillende misverstanden over online leren in omloop. Ik vat vier misverstanden samen, becommentarieer deze en vul ze ook aan.   Emina Dedic vat voor Hack College vier ‘mythes’ ten aanzien van online leren samen. Klassikale instructies zijn beter dan online cursussen. Zij doelt daarbij op de situatie waarbij een docent in een grootschalige [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Is keuzevrijheid van studenten bij learning analytics een illusie?

Afgelopen dinsdag heb ik tijdens de Onderwijsdagen een innovatiecafé bijgewoond over learning analytics. Daarin werd onder meer aangegeven dat lerenden de mogelijkheid moeten hebben aan te geven niet te willen participeren in learning analytics. Maar is dat geen illusie? Toen deze opmerking werd gemaakt, moest ik al denken aan het boek ‘Om de wereld te [...] Lees verder
Van Avetica | 10-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.2: Test zelf mee

Moodle betrekt de community bij het testen van de nieuwe 3.2 release. Het testen is in volle gang en beslaat meer dan 500 items verdeeld over nieuwe en bestaande functionaliteit. Je kunt één of meerdere items testen en zo je […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.2: Test zelf mee verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Patrick Koning | 09-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Mediawijsheid in de klas (deels) in blended vorm ;-)

Eind vorig schooljaar is in een brainstorm met Cubiss het idee geboren om een deel van het lesmateriaal uit mijn boek: […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Dit heb ik (niet) gemist tijdens de Onderwijsdagen (terwijl het er wel was) #OWD2016 #blogsOWD

Je moet keuzes maken tijdens een congres als de Onderwijsdagen. Volgens keynote-spreker Tony Crabbe is dat zelfs essentieel voor het managen van onze aandacht. Daardoor mis je ook veel interessants. Maar gelukkig bieden online bronnen compensatie. Eén ding dat ik niet heb gemist, is de Rekentoepassing van de Oculus-Rift van Uitgeverij Deviant. Deze uitgever experimenteert [...] Lees verder
Van Avetica | 09-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Vooruitblik Moodle 3.2: Early bird plugins

Moodle 3.2 komt 28 november 2016 uit. Ontwikkelaars van plugins worden opgeroepen om hun plugin alvast geschikt te maken voor de nieuwe versie. Ze kunnen dat doen op basis van de beta versie die al gedownload kan worden. Ontwikkelaars die […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Vooruitblik Moodle 3.2: Early bird plugins verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Innoveren: waar haal ik de tijd vandaan? #OWD2016 #blogsOWD

Timemanagement is niet het juiste antwoord op de vraag hoe we tijd vinden om te innoveren. Maar wat dan? Tony Crabbe mocht tijdens de Onderwijsdagen een afsluitende keynote over deze vraag verzorgen. Hij stelde dat onze ‘psychologische wereld’ sterk veranderd is. We hebben te maken met grote hoeveelheden data en media. Werk, verwachtingen, collega’s stellen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Praktijkervaringen met de flipped classroom #OWD2016 #blogsOWD

Tijdens de laatste parallelronde van de Onderwijsdagen hebben een docent van Fontys en InHolland hun praktijkervaringen gedeeld met het concept van de flipped classroom. Het concept van de flipped classroom is al bijna 10 jaar oud. In de zaal was echter nog één persoon die nog nooit van het concept gehoord had. Tijdens deze sessie [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je MOOCs op een campus gebruiken? #OWD2016 #blogsOWD

Massive open online courses kunnen ook worden gebruikt met campusonderwijs. Dat leidt echter ook tot spanningsvelden, en kansen. Volgens Ulrike Wild van Wageningen University lijkt het wel of er een muur staat tussen MOOCs en campusonderwijs. Dat hoeft niet zo te zijn. Je kunt namelijk MOOCs prima aanvullen met bijvoorbeeld begeleiding of zelfs (werk)colleges of [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Jet Bussemaker over onderwijs op maat met open digitaal leermateriaal #OWD2016 #blogsOWD

Hergebruiken is complexer dan delen van digitale leermaterialen. Dat bleek uit een discussie tussen OCW-minister Jet Bussemaker en een aantal betrokkenen, tijdens een ronde tafelgesprek bij de Onderwijsdagen. Aan het eind werd geconcludeerd dat open digitaal leermateriaal de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn. Het is immers 2016. De Onderwijsminister trapte af met [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Innovatiecafé learning analytics #OWD2016 #blogsOWD

In een soort talkshow setting -maar met interactie- gingen we onder meer in op de acceptatie van learning analytics door de werkvloer. Een levendig gesprek waarin ook een aantal dilemma’s werden besproken. Na een korte introductie van learning analytics -waarbij een terecht onderscheid werd gemaakt tussen het real time analyseren van data en het gebruiken [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Scenario’s voor open badges #OWD2016 #blogsOWD

Open badges zijn een vorm van waardering van verworven kennis en/of vaardigheden. Er zijn meerdere scenario’s denkbaar. Daarover werd tijdens de Onderwijsdagen een levendige discussie gevoerd. Janina van Hees en Alexander Blanc van SURFnet zijn eerst ingegaan op wat badges zijn. Het zijn instrumenten waarmee je kunt aantonen dat je bepaalde, afgebakende, kennis of vaardigheden [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Opening Onderwijsdagen: SURF Onderwijsaward 2016 #OWD2016 #blogsOWD

Vandaag is editie 2016 van de Onderwijsdagen officieel van start gegaan met een ‘feestje’. Na het welkomstwoord door Erwin Bleumink (lid directieraad SURF en algemeen directeur SURFnet) -waarin deze een pleidooi hield voor onderwijs op maat met behulp van ICT en meer aandacht voor verandermanagement- reikte SURF-voorzitter Paul Rullman de SURF Onderwijsaward uit. SURF wil hiermee [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Slides ICT-praktijkdag beschikbaar!

Gisteren vond de ICT-praktijkdag op het Sint Joriscollege in Eindhoven plaats. Op deze dag konden deelnemers twee sessies van 2u30 volgen […] Lees verder
Van Kasper Spiro | 08-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

How to make user generated learning work for you

DevLearn 2016 presentation on how to make user generated learning work for you. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Welkomstwoord Trending Dinner Onderwijsdagen #OWD2016 #blogsOWD

Vanavond is er een Trending Dinner als afsluiting van de preconferentie én als start van de Onderwijsdagen. Ik mocht het welkomstwoord uitspreken. De tekst vind je in deze blogpost. Dames en heren, Mijn naam is Wilfred Rubens en ik heb het genoegen u namens de organisatie van harte welkom te heten bij dit Trending Dinner. [...] Lees verder
Van Avetica | 07-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zorg dat je erbij bent! Moodle beheertraining.

We zijn inmiddels gestart met het delen van kennis over Moodle in de trainingen met open inschrijving! Dit doen we maar liefst 4 weken lang. Het volgende moment van kennisdelen staat alweer op de agenda en is de Moodle beheertraining op […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Zorg dat je erbij bent! Moodle beheertraining. verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

De digitale leeromgeving zonder gedoe #OWD2016 #blogsOWD

Jan-Peter Bogers ging de zaal als afsluiting van de pre-conference van de Onderwijsdagen vertellen hoe je van complex naar simpel kunt komen. Hij heeft een boek geschreven over ‘versimpelen’ (projecten realiseren zonder gedoe). We maken projecten, zoals de implementatie van een digitale leeromgeving, vaak namelijk veel te ingewikkeld. Is een dlo ingewikkeld of maken we [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Flexibel onderwijs implementeren binnen een digitale leeromgeving #OWD2016 #blogsOWD

Dankzij een ‘aanrijding met een persoon’ ben ik vandaag anderhalf uur later bij de pre-conferentie van de Onderwijsdagen aangekomen. Helaas heb ik daardoor de openingskeynote gemist, en het grootste deel van de inleiding van Nico Juist. Deze blogpost gaat daarom over de inhoudelijke sessie die ik na de pauze heb gevolgd. Hierin presenteerden twee instellingen [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Modulair functioneel model voor een flexibele en persoonlijke leeromgeving #OWD2016 #blogsOWD

SURFnet bevordert vandaag de cognitieve overbelasting van al diegenen die zich met ICT en onderwijs bezig houden. Aan de vooravond van de Onderwijsdagen verschijnen namelijk verschillende relevante rapporten. Over het Trendrapport 2016 heb ik al geschreven. De titel van een tweede rapport luidt: Een flexibele en persoonlijke leeromgeving: een modulair functioneel model. De samenstellers onderzoeken in [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Trendrapport 2016. Hoe technologische trends Onderwijs op Maat mogelijk maken #OWD2016 #blogsOWD

Vandaag is het Trendrapport 2016 van SURFnet verschenen. In dit rapport worden dertien trends beschreven, die gecategoriseerd zijn langs drie rode draden. Ik heb het redactioneel mogen schrijven, plus een hoofdstuk waarin andere trendrapporten worden samengevat. Het trendrapport is geschreven door een groot aantal auteurs, die de hulp hebben gekregen van een flink aantal reviewers. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Artificiële intelligentie en integrale beroepsvorming

De invloed van artificiële of kunstmatige intelligentie op ons dagelijks leven lijkt steeds groter te worden. Wat betekent dit voor bekwaamheden van (aankomende) werknemers? Dankzij technologische innovaties, zoals het vermogen om grote hoeveelheden data te analyseren, worden computers steeds slimmer. Volgens Joseph E. Aoun denkt de grote meerderheid van onderzoekers op het gebied van AI [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Mijn sessie tijdens de Online Educa Berlijn: leertechnologie vanuit didactisch perspectief beoordelen #OEB16

De Online Educa Berlijn heeft dit jaar weer een vol en in potentie sterk programma (je moet wel goed kiezen). Zo verzorgen Roger Schank en Andreas Schleicher twee van de openingskeynotes. Ik mag zelf ook een bijdrage leveren. Op donderdagmiddag 1 december verzorg ik een twintig minuten durende sessie met de titel: How to review [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Is afleren vaak belangrijker dan leren?

We leven in een complexe, maar ook boeiende tijd. Dit tijdperk vraagt er niet alleen om dat we blijven leren, maar ook dat we zaken afleren. Organisaties zitten zich namelijk vaak zelf in de weg doordat ze vasthouden aan oude mentale modellen. Zou dit ook voor leren, opleiden en onderwijs gelden? Mark Boncheck’s bijdrage Why [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 04-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Kun je leren met een chatbot?

Ik heb mijn werkkamer op de eerste verdieping van ons huis en gebruik daarom een wifi homeplug om het wifi signaal van beneden te versterken. Een week geleden kon ik plotseling het signaal niet meer opvangen. Hij bleek echt niet meer te werken. Ik zocht terug in mijn mail en ik ontdekte dat ik hem […]

Het bericht Kun je leren met een chatbot? verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Strategie-workshop ICT en onderwijs Iselinge

Vandaag heb ik een strategische workshop begeleid bij Iselinge Hogeschool. Deze sessie maakt deel uit van een traject voor beleidsontwikkeling op het gebied van ICT in het onderwijs. Ik zal niet over de inhoud bloggen. Maar wel over de aanpak. Iselinge Hogeschool is met ongeveer 400 studenten en 50 medewerkers een kleinschalige hogeschool in Doetinchem. [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Hoe maken docenten gebruik van een digitale leeromgeving?

Bij BlackBoard hebben ze deze vraag onderzocht door grote hoeveelheden data over het gebruik van de digitale leeromgeving van BlackBoard te analyseren. Dit leidt tot bepaalde patronen die laten zien dat ‘substitutie’ nog steeds een dominante toepassing is en er weinig sprake is van online leeractiviteiten. John Whitmer van BlackBoard heeft een interessante bijdrage geschreven [...] Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 01-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nick van Dam geeft inkijkje in leven CLO

Na een avond waarbij alle deelnemers van Learning 2016 naar het Disney park EPCOT zijn gegaan starten we weer fris om 8.00 uur. Woensdag 26 oktober 2016, de laatste dag van Learning 2016. Het officiële programma start om 9.00 uur maar de Nederlandse delegatie had de kans om met Nick van Dam te praten over […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Voordelen van mobiele technologie volgens docenten

Een omvangrijk onderzoek laat zien dat Amerikaanse docenten en bibliothecarissen best een positief beeld hebben over de voordelen van mobiele technologie voor leren. Het belangrijkste voordeel heeft overigens relatief weinig waarde voor de effectiviteit van leren. Ook vraag ik me af of onderzoekers en docenten dezelfde beelden hebben bij gehanteerde begrippen. THE Journal deed onlangs [...] Lees verder
Van TrainTool | 01-11-2016 | Article Rating | (0) reacties

Quiz: Is jouw organisatie klaar voor e-training?

Communicatieve vaardigheden worden steeds vaker online ontwikkeld. Niet iedere organisatie is hier echter helemaal klaar voor. Als HR, L&D of trainingsmanager moet je soms nog wat werk verzetten voordat je organisatie ervan kan profiteren. Benieuwd hoe jouw organisatie scoort? Doe de quiz!

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Mijn haat-liefde verhouding met digitale badges

Verleden week verzorgde de MOOC Factory een massive open online course over digitale badges. Francois Walgering van de MOOC Factory vroeg me een tijd geleden of ik voor deze MOOC een video wilde maken met mijn visie op digitale badges. In onderstaande video presenteer ik op een column-achtige manier mijn visie op deze vorm van [...] Lees verder
Van Avetica | 31-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Oplossing voor afspelen MP4 op iOS10

Vorige maand schreven we dat filmpjes in Moodle niet meer afspelen wanneer een Apple device naar IOS10 geupgraded is.Op de Moodle tracker staat een beschrijving van dit issue. Nu blijkt er een (tijdelijke) workaround te zijn waardoor dit toch mogelijk is. Door middel […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Oplossing voor afspelen MP4 op iOS10 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Toenemende onderlinge afhankelijkheid technologieën maakt waarborgen voor continuïteit belangrijker

Dankzij het ‘internet der dingen’ neemt de onderlinge afhankelijkheid tussen objecten en de afhankelijkheid van technologieën zoals sensoren sterk toe. Tegelijkertijd leidt dit tot risico’s die de continuïteit van veel zaken in gevaar kan brengen. Bij het Internet of Things worden fysieke objecten via internet met elkaar verbonden en wisselen zij dankzij sensortechnologie informatie met [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Komt de dag dat computers docenten kunnen vervangen dichterbij? #OEB16

Artificiële oftewel kunstmatige intelligentie kent een lange historie. In toenemende mate wordt AI toegepast in ons dagelijks leven. Dankzij ‘technologische’ ontwikkelingen als big data, cloud computing, slimmere robotica en krachtige sensor-technologie ontstaan op tal van terreinen digitale assistenten die sterk op mensen lijken. Leren, opleiden en onderwijs zullen hier vermoedelijk ook niet aan ontsnappen. Irving [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zou het erg zijn voor leren en ontwikkelen als Twitter zou verdwijnen?

Twitter verkeert onmiskenbaar in zwaar weer. Deze toepassing wordt door een aanzienlijke groep mensen gebruikt voor leren en ontwikkelen. Hoe erg is het voor leren, onderwijs en opleiden als Twitter zou verdwijnen? Deze week werd bekend dat Twitter negen procent van het mondiale personeelsbestand schrapt. Ondanks dat de omzet van dit bedrijf de afgelopen tijd [...] Lees verder
Van Avetica | 28-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Zorg dat je erbij bent!

Over een week starten we met het delen van kennis over Moodle in de trainingen met open inschrijving! Dit doen we maar liefst 4 weken lang. Op 2 november gaan we van start en verzorgen we de eerste basis training […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Zorg dat je erbij bent! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe opdracht: programmamanager digitale leeromgeving Zuyd Hogeschool

Per 1 oktober j.l. heb ik de opdracht als projectleider binnen het yOUlearn-programma van de Open Universiteit afgerond. Na de zomervakantie ben ik al begonnen aan een nieuwe meer omvangrijke opdracht: programmamanager digitale leeromgeving bij de overburen van de OU, Zuyd Hogeschool. Ik realiseer me dat ik hier nog niet uitgebreid over heb geschreven. Bij dezen. Zuyd [...] Lees verder
Van Avetica | 27-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Let’s fix a Moodle bug!

Moodle roept de community op om mee te helpen bij het fixen van bugs. November is speciaal benoemd tot Fix a Moodle bug maand. Op de speciale pagina vind je hoe je een bijdrage kunt leveren aan het oplossen van […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Let’s fix a Moodle bug! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Kasper Spiro | 27-10-2016 | Article Rating | (0) reacties

Sharing your knowledge: What’s in it for you?

You are an expert, so why should you share your knowledge with your co-workers or with the rest of the world. I will tell you in this post. It works for me; I'm working in the field of e-Learning for 20 years now, and I'm writing this blog (and sharing my knowledge) since 2010. Lees verder
Pagina 7 van 43Eerste   Vorige   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  Volgende   Laatste