Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Verbeter je prestaties met een digitaal spiekbriefje
Van SkillsTown | 24-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Verbeter je prestaties met een digitaal spiekbriefje

Als je tijdens een tentamen betrapt wordt op spieken, kan dit een flinke onvoldoende opleveren. Maar wat is er eigenlijk zo erg aan het gebruiken van een spiekbriefje?  Als je tijdens je werk spiekt, kan dit zelfs betere resultaten opleveren. Bij SkillsTown kan je nu legaal spieken met behulp ... Lees verder
Games tegen verslaving
Van de Redactie | 24-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Games tegen verslaving

Gamen kan jongeren van een alcoholverslaving afhelpen. Dat is de verrassende conclusie van het promotieonderzoek van psycholoog Wouter Boendermaker. Hij promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift Serious Gamification. Serious games zijn niet bedoeld als entertainment. In het g... Lees verder
Maak online leren ‘menselijker’
Van de Redactie | 23-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Maak online leren ‘menselijker’

Hoe maak je online leren ‘menselijker’. Dat is het onderwerp van de infographic op de site E-Learning and Online Teaching Today. De infographic staat op Piktochart. In de presentatie – die daar ook is te vinden – wordt humanizing van het leren als volgt omschreven: Humanized... Lees verder
Valkuilen bij de invoering van leertechnologie vermijden
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Valkuilen bij de invoering van leertechnologie vermijden

De implementatie van leertechnologie is geen sinecure. Met name als het gaat om complexe technologieën zoals een digitale leeromgeving. Deze leertechnologieën grijpen fors in, binnen verschillende onderdelen van de organisatie. Daarom moet je met diverse factoren rekening houden. Daarbij k... Lees verder
Interactieve video met Ivory Studio
Van de Redactie | 22-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Interactieve video met Ivory Studio

De Nederlandse startup Ivory Studio maakt interactieve video bereikbaar. Alexander Roossien en Taede Sibma begonnen vier jaar geleden met het  bouwen van de SaaS-applicatie Ivory Studio (Software as a Service). Vanuit een visie op de toekomstige rol van interactieve video. De applicatie maakt h... Lees verder
SURF vraagt leveranciers om pilot
Van de Redactie | 21-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

SURF vraagt leveranciers om pilot

SURF daagt leveranciers uit om onderwijsinstellingen te laten zien hoe hun producten bijdragen aan de modulaire digitale leeromgeving. Geïnteresseerden kunnen een pilot doen in de SURF-demo-omgeving. In deze omgeving is het mogelijk standaarden en gegevensuitwisseling van applicaties te testen.... Lees verder
VR Award voor Dementiebril
Van de Redactie | 21-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

VR Award voor Dementiebril

De Dementiebril, een e-learning en film voor mantelzorgers van mensen met dementie, heeft de Zilveren VR Award 2017 gewonnen. De door het Trimbos-instituut ontwikkelde bril is sinds eind november 2016 beschikbaar. De eerste prijs ging naar Ashes tot Ashes, een virtual reality tragi-komedie. De Dem... Lees verder
Online leren: ‘eenzame’ aangelegenheid
Van de Redactie | 20-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online leren: ‘eenzame’ aangelegenheid

Online leren is voor het grootste gedeelte een individuele aangelegenheid. Ondanks dat leren door velen wordt gezien als een sociale activiteit, wordt er online in ‘eenzaamheid geleerd’. Online samenwerking is nog steeds niet een wijdverspreide gewoonte bij online leren. Dat is een van d... Lees verder
e-Learning: wel echt zelf gevolgd?
Van de Redactie | 17-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Learning: wel echt zelf gevolgd?

e-Learning verhoogt de flexibiliteit en de keuzemogelijkheden van de lerende. Maar zodra het om wettelijk verplichte modules gaat, kunnen er problemen ontstaan. Zo ervaren de beroepschauffeurs. De Europese Commissie presenteerde onlangs nieuwe richtlijnen voor de opleiding en nascholing (... Lees verder
Gratis college gamification
Van de Redactie | 16-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis college gamification

De IT Academy Noord-Nederland verzorgt op 21 maart een gratis college over gamification. Het college duurt van 15.00 - 17.00 uur (inloop vanaf 14.30 uur), met aansluitend een netwerkborrel. Bij het plaatsen van dit bericht zijn er nog 5 plekken vrij. De interactieve workshop wordt verzorgd door Eel... Lees verder
Blog: Waar blijft de virtuele vlucht naar Planet Learning?
Van UP learning | 16-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Blog: Waar blijft de virtuele vlucht naar Planet Learning?

Blog over de staat van Immersive Learning inclusief 3 praktische tips Kun jij je al voorstellen dat je in een virtuele wereld iemand aan het reanimeren bent? Of leert hoe een van de nieuwste machines werkt, terwijl deze nog niet eens in de fabriek staat? Hoewel deze VR-toepassingen voor leren ... Lees verder
Workshops: Zo houd jij je LMS topfit. Meld je nu aan!
Van UP learning | 16-03-2017 | Article Rating | (0) reacties

Workshops: Zo houd jij je LMS topfit. Meld je nu aan!

Workshop voor LMS-gebruikers als Moodle, Totara en andere online leeromgevingen Mooi! Je LMS is geïmplementeerd. Wat een mijlpaal en dat succes wil je voortzetten. Maar de top bereiken is lastig, laat staan er te blijven. Hoe houd je je LMS die waardevolle gym waarin jouw medewerkers graag k... Lees verder
e-Learning: binden van klanten en werknemers
Van de Redactie | 16-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

e-Learning: binden van klanten en werknemers

e-Learning wordt voor steeds meer bedrijven een belangrijk middel om werknemers up-to-date te houden en aan zich te binden. Zo ook voor Walters People, specialist in de bemiddeling van medewerkers binnen financiële en business support functies. Walters People lanceerde een online platform waaro... Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Kunnen microcredentials een rol spelen bij docentprofessionalisering?

Wat is het effect van veel professionaliseringsactiviteiten? Kijken deze niet meer naar deelname, in plaats van naar gedragsverandering in de praktijk? Welke rol kunnen microcredentials spelen bij alternatieven?  Katrina Schwartz stelt vraagtekens bij de effectiviteit van veel profes... Lees verder
FrieslandCampina biedt e-learning voor de zorg
Van de Redactie | 15-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FrieslandCampina biedt e-learning voor de zorg

Tijdens de beurs Zorgtotaal in Utrecht lanceerde FrieslandCampina Foodservice de e-learning de Basis van Voeding. Het is een van de online nascholingscursussen die het bedrijf biedt. Daarvoor lanceerde FrieslandCampina Foodservice vorig jaar het online platform Voeding in de Zorg. Op dit moment word... Lees verder
MOOC voor kinderen: laat ze met rust
Van de Redactie | 14-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

MOOC voor kinderen: laat ze met rust

Aan de MOOC Scratch: Programmeren voor kinderen (8+) van de TU Delft is door ruim 2.200 kinderen gevolgd. Onderzoekers van de TU Delft hebben gekeken wat de kinderen doen en hoe ze het doen. De resultaten worden eind mei gepresenteerd op de ICSE Conference in Buenos Aires. Een van de conclusies: oud... Lees verder
Gamification verbetert bedrijfsresultaten
Van de Redactie | 10-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gamification verbetert bedrijfsresultaten

Interessant artikel in MT - Management Team - over de mogelijkheden van gamification. Het artikel is onderdeel van het dossier Continu Verbeteren op mt.nl en geschreven door House of Performance, actief op het terrein van het verbeteren van prestaties op de werkvloer. Gamificati... Lees verder
University of Twente verkent wereld van interactieve video
Van HiHaHo | 09-03-2017 | Article Rating | (1) reacties

University of Twente verkent wereld van interactieve video

Video’s bekijken is vaak een passieve ervaring. Leuk voor vermaak, maar niet zo geweldig voor educatie. Gezien de grote ambitie om de wereld alle mogelijke voordelen van online leren en interactieve video’s te laten zien, is het dan makkelijk om trots te zijn als een grote speler op de e... Lees verder
Coursera succesvol op zakelijke markt
Van de Redactie | 09-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Coursera succesvol op zakelijke markt

Coursera – bekend als aanbieder van (gratis) MOOC’s van topuniversiteiten – richt zich in toenemende mate op de zakelijke markt. Met Coursera for Business beweegt het bedrijf zich op de markt van cursussen voor arbeidsorganisaties. Recent zijn o.a. Air France KLM en Booking.com kla... Lees verder
Komt de modulair opgebouwde digitale leeromgeving er eindelijk aan?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-03-2017 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Komt de modulair opgebouwde digitale leeromgeving er eindelijk aan?

Er wordt al vele jaren gesproken en geschreven over een digitale leeromgeving die bestaat uit verschillende met elkaar geïntegreerde componenten. Eindelijk krijgt dit concept ‘handen en voeten’. Een dergelijke leeromgeving moet instellingen in staat stellen om de verschillende mo... Lees verder
Pagina 9 van 206Eerste   Vorige   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

24-08

Train je interne coach!

Door: TrainTool
29-08

Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning

Door: Marcel de Leeuwe (redactie)
30-08

VU stapt optimistisch over naar Canvas

Door: de Redactie

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

21-09

Junior Account Manager

BeOne Development
20-09

Projectmanager

inBrain

Column

0 reacties
Van SkillsTown 21-09-2017

Leren niet leuk? Overweeg Corporate PE-punten

Het grootste probleem bij e-learning voor organisaties blijft helaas dikwijls onderbelicht. En dat probleem is dat velen leren niet leuk vinden. Toen we jaren geleden het concept van een corporate academy invoerden, trokken we de vergelijking dat zo’n groot aanbod aan e-learnings te vergelijken was met het plaatsen van een volledig ingerichte bibliotheek. Maar dat maakt ook een probleem duidelijk: iedereen voelt aan dat het zomaar plaatsen van een bibliotheek binnen een organisatie de mensen toch echt niet tot lezen zal brengen.