Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 17-08-2018 | Article Rating | (0) reacties

Praktijkvoorbeelden gamification

Praktijkvoorbeelden gamification

“In de gedragspsychologie weten ze het al heel lang: spel kan gedrag beïnvloeden. Door spelelementen te combineren met impulsen als beloning, status en erkenning wordt bepaald gewenst gedrag zo geruisloos mogelijk gestimuleerd. Dit leidt in sommige gevallen zelfs tot langdurige, duurzame gedragsveranderingen”, schrijft Maarten Labots van Timm & Pimm op Frankwatching. En alhoewel zijn artikel gaat over het toepassen van gamification binnen social media, kunnen de uitleg en de voorbeelden interessant zijn voor wie gamification wil toepassen binnen het domein van leren en ontwikkelen.

Het artikel gaat in op:

  • Apps met spelelementen
  • Spelelementen voor meer betrokkenheid & datakwaliteit
  • Gamification voor de zakelijke markt
  • Gamification: kansen voor social media
  • Gamification: toepassing in de praktijk

Lees het hele artikel Gamification & social media: let the games begin! op Frankwatching.

 


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.