Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Volgens Paul Ralph - hoogleraar uit Nieuw-Zeeland - maakt een PowerPoint studenten dommer. Hij schrijft dat een slideshow ervoor zorgt dat we minder diep nadenken. Op een slide past vaak weinig informatie, waardoor een complex onderwerp simpeler moet worden opgeschreven. Vervolgens denk je als toehoorder dat je het begrijpt en word je niet gemotiveerd om er dieper over na te denken.
Diashows zorgen er volgens Ralph ook voor dat studenten sneller thuisblijven van college. „Waarom zou je als student je tijd verspillen aan het lezen van een boek of naar college gaan, als je net zo goed thuis in je pyjama de PowerPoint kan doornemen?” Ralph ziet dat het gebeurt: „Studenten denken vaak dat een PowerPoint alle details wel bevat.”
In de Engelse krant The Guardian schrijft Andrew Smith eveneens dat PowerPoint ons niet slimmer maakt. Dat geldt niet alleen voor het lesgeven met een PowerPoint, maar ook voor presentaties op congressen en evenementen, vindt Smith.
Bron: Metro
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.