Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoek van Nucleus Research toont aan dat de return on investment op zowel e-learning als integratie enorm was. Het onderzoek wordt nu echter in twijfel getrokken. Volgens Morgan Chase is de roi op e-learning namelijk bedrieglijk. Volgens Peter Jones, vice-president E-learning bij Morgan Chase, zit er een addertje onder het gras. Veel van deze applicaties worden namelijk in huis gehaald via het zogenoemde 'per seat licensing'. Bij per seat licensing wordt voor elke gebruiker een licentie gekocht. "Je weet echter nooit of elke potentiële eindgebruiker het systeem ook daadwerkelijk gebruikt", aldus Jones. Zelf is hij hiermee het schip in gegaan bij een multi-miljoenencontract. Het Amerikaanse DigitalThink ontwikkelde een e-learningprogramma e-commerce voor de werknemers. Deze cursus werd aangeboden aan het personeel in vijftig landen. De investering haalde echter bij lange na de verwachte roi niet. Volgens Jones kwam dit simpelweg doordat er voor iedereen betaald was, maar lang niet iedereen de cursus ook daadwerkelijk volgde. Volgens Jones is er echter een simpele oplossing. Volgens de vice-president zouden dergelijke contracten moeten worden afgesloten voor een bepaald aantal werknemers. "Vervolgens moet je kijken of de leverancier flexibel genoeg is deze aantallen naar boven of beneden bij te stellen, afhankelijk van het aantal werknemers dat het systeem daadwerkelijk gebruikt", aldus Jones.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.