Een kijkje in de keuken bij RMMBR
De website CustomerTalk beschrijft een kijkje in de keuken bij marktspeler RMMBR. Hieronder hun verslag.
Ook de onderwijswereld is aan veranderingen onderhevig door de digitale transformatie. E-learning is een onderwijsvorm die voor mensen met voldoende discipline een redelijk alternatief kan zijn voor klassikaal onderwijs. Onlangs organiseerde RMMBR een besloten event in het kantoor aan de Joop Geesinkweg in Amsterdam. Tijdens dit event kregen de bezoekers een uniek kijkje in de keuken van het bedrijf dat gespecialiseerd is in digitaal leren. De middag stond in het teken van de digitale opleider, de klanten en de projecten waaraan wordt gewerkt. Interessant, leerzaam en bovendien een leuke afwisseling op de standaard vrijdagmiddagborrel.
Steeds kortere microlearnings
De middag begint met een feestelijke borrel en een algemene blik op het bedrijf en wat er allemaal hoort bij de werkzaamheden als digitale opleider. Welke ontwikkelingen zijn er geweest op dit gebied en in welke fase zitten we nu? Waarom is digitaal leren zo belangrijk in het huidige tijdperk? Je raadt het al, we zijn altijd onderweg en onze spanningsboog is in de afgelopen periode enorm afgenomen. Daarom zijn microlearnings de ideale oplossing. Maar ook deze veranderen.
Digitaal leren als oplossing
In 2014 was een microlearning nog 20 tot 30 minuten. Dat werd gezien als kort en snel. In 2017 is het ideaal om een learning niet langer dan 10 minuten te laten zijn. Om hier op in te spelen en toch succesvol te kunnen blijven leren, is digitaal leren de ideale oplossing. Digitaal leren via je smartphone doet er nog een schepje bovenop. Iedereen heeft een smartphone op zak en het device wordt de hele dag door gebruikt. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat tussen 2015 en 2016 het aantal keren dat de smartphone wordt gebruikt bijna verdubbeld is naar 150 keer per dag.
Analoge uitleg van digital
Met een analoge uitleg van digital learning, hoe tegenstrijdig ook, werd goed duidelijk waarom digitaal leren zo goed werkt. Korte stukjes tekst, filmpjes en snelle vragen. Afwisseling en snelheid, de perfecte combinatie om daadwerkelijk de stof te onthouden en dus te leren. Het idee hierachter is dat er een klein beetje informatie wordt gegeven en dat de gebruiker vervolgens eerst zelf nadenkt over de mogelijke antwoorden. Deze kunnen enorm uiteenlopen, waardoor de gebruiker creatief nadenkt over de informatie die zojuist gegeven is en het beter onthoudt.
Elephant Road
Na de verduidelijking van digital learning werd het tijd om daadwerkelijk te zien waar de digitale opleider mee bezig is. Zo waren er verschillende experience-rooms ingericht met de leerprogramma’s van klanten als Heineken en Vodafone-Ziggo. Ook Elephant Road kwam aan bod. Deze dochteronderneming is erop gericht om professionals te helpen hun vaardigheden te behouden op een manier die past bij deze tijd. Door inzichten van de beste experts van Nederland te combineren met mobile learning, een online bibliotheek en live meetings met de sprekers binnen het programma, heeft de professional een breed aanbod om kennis en vaardigheden verder uit te breiden of te verbeteren.
Deze middag liet goed zien wat er allemaal speelt op het gebied van digital learning en welke ontwikkelingen we in de toekomst nog gaan zien. Dat RMMBR als jong bedrijf met veel gemotiveerde werknemers hard aan de weg timmert, valt niet te ontkennen. Met alle ideeën en leeroplossingen kan de jonge onderneming nog een groot aantal bedrijven en medewerkers helpen hun prestaties te verbeteren.
Bron: CustomerTalk
Hoe waardeert u deze bijdrage?