Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Kasper Spiro | 29-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

#Devlearn 2014 Knowledge management morning buzz session

An interesting discussion about knowledge management. Key outcome as an organization you can’t manage knowledge but you can facilitate this. Even a bit stronger without facilitating: curation, offering a structure like a taxonomy, having a tool as central place it will not work. Here are my notes. Lees verder
Van Patrick Koning | 29-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Facebook springt op de wagen van anonieme chat apps met Facebook Rooms

Facebook heeft vorige week de app Facebook Rooms uitgebracht en springt hiermee op de wagen van anonieme chat apps. Hiermee speelt Facebook in op de behoefte aan privacy op het internet. In onderstaande nieuwsitem van C|Net wordt de chat app getoond. De app is op dit moment alleen nog maar [...] Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 29-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Het cureren van open badge watervallen!

Open badges, wat heb je eraan? Na een eerste sessie over storytelling zonder echt verrassende inzichten zat ik met twee Nederlanders (van KLM en de Courseware Company) bij een sessie over Badges en training. Een panel van deskundigen van zowel bedrijven als Walmart en Pearson als een organisatie die gaat over opleiden; Educause en een […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Traagheid der trends? #owd14

Wat valt me op als ik naar de thema’s en keynotes van de Onderwijsdagen 2014 kijk? Dat trends zich in een trager tempo voltrekken dan menig ‘goeroe’ je vaak doen geloven. Tenminste als je er oppervlakkig naar kijkt. Ik heb net het programma van de Onderwijsdagen bekeken. Daarbij valt het me op dat de sessies [...] Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 28-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Sir Ken Robinson en de regenponcho!

Activeer je brein Om 8.00 uur ‘s morgens al breinen actief krijgen? Ann Herrmann lukt het! Engage the brain heet haar sessie en het gaat verder dan het whole brain thinking model dat Herrmann al vele jaren succesvol inzet binnen organisaties. Ze laat ons actief allerlei oefeningen uitvoeren en vraagt dan te reflecteren. Ze heeft […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Aanmelding conferentie Welten-instituut kan nog een paar dagen #welteninstituut #OU_OW

Jullie kunnen je nog tot aanstaande vrijdag aanmelden voor de Conferentie ‘Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar’, die op 7 november aanstaande in het Evoluon te Eindhoven plaats vindt. Ongeveer 190 mensen gingen jullie voor. De organisatie is in handen van het Welten-instituut van de Open Universiteit. Doel van de conferentie is [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 27-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Interessante docu: Zero Days – de handel in veiligheidslekken

Op 11 oktober zond VPRO’s Tegenlicht de documentaire: Zero Days uit. In deze documentaire wordt je meegenomen in de handel van ‘zero days’, onbekende lekken in software of op het internet. En de strijd tussen ‘white hat’ en ‘black hat’ hackers die onze online veiligheid bepaalt. Een interessant [...] Lees verder
Van Marcel de Leeuwe (redactie) | 27-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Start Learning 2014

Alles start met performance Zondagmorgen, 7.30 uur. Een groep van Nederlanders wacht vol nieuwsgierigheid op Bob Mosher. Hij verzorgt een sessie over performance support op uitnodiging van Alfred Remmits. Het onderwerp en de manier van denken is een hele belangrijke denk ik. Vooral de nadruk op het creëren van waarde voor de organisatie en het […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Effectieve didactiek in het basisonderwijs

De afgelopen week verscheen een interessant onderzoeksrapport waaruit blijkt welke pedagogisch-didactische strategieën bijdragen aan effectief basisonderwijs. Ook hier geldt dat de kwaliteit van de leerkracht van grote invloed is op de effectiviteit van het onderwijs. Toen ik een paar dagen geleden Pedro De Bruyckere’s bijdrage Pearson report on effective pedagogy in primary schools spotte, was [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Wordt draagbare technologie de volgende belangrijke e-learning trend?

Op dit moment experimenteren we mondjesmaat met draagbare technologie binnen het onderwijs. Er gaan al stemmen op dat ‘wearables’ grote gevolgen zullen hebben voor  onderwijs en opleiden. Of dat het geval zal zijn, hangt wat mij betreft van een aantal zaken af. Volgens Campus Technology worden ‘wearables’ de toegangspoort naar menselijke kennis. Daarbij doelen ze [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Stand van zaken Massive Open Online Courses #moocblou

‘MOOCs. A Review of the State-of-the-Art‘ biedt een mooi overzicht over relevante aspecten van massive open online courses. De auteurs, afkomstig van de Technische Hogeschool van Aken, bespreken op basis van een groot aantal papers: Belangrijkste elementen van MOOCs (die MOOCs tot een MOOC maken). De auteurs verwachten dat de oorspronkelijke definitie van MOOCs aan [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Terugblik op elf jaar bloggen

Vandaag is het precies elf jaar geleden dat ik ben begonnen. Waar ik geboren ben, geldt dat als een belangrijk jubileum Deze blog post bevat enkele wetenswaardigheden over elf jaar bloggen. Ik probeer dagelijks te bloggen. Het heeft me nog nooit echt aan inspiratie ontbroken. Deze inspiratie haal ik uit bijeenkomsten die ik bijwoon (zoals [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Internet of Everything en co-creatie in het onderwijs

We praten al vele jaren over het internet der dingen. Dat betekent meestal dat sprake is van een trend. Zal deze ontwikkeling -die nu Internet of Everything wordt genoemd- ook gevolgen hebben voor het onderwijs? Mara Hancock heeft een compact en bruikbaar artikel geschreven over het Internet of Everything. Internettechnologie is dankzij mobiele (zelfs draagbare) [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Uitwaaien op Vlieland

We zijn vandaag thuis gekomen van een lang weekend Vlieland. Vooral vandaag was echt sprake van ‘uitwaaien’. We waren al zó lang niet op Vlieland geweest, dat ik over geen enkele digitale foto van dit prachtige Waddeneiland beschikte. Nu dus wel. Zaterdag hadden we om 14.15 uur de boot.  Dik anderhalf uur later liepen we [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Is bloggen formeel of informeel leren?

Bloggen kan een effectieve manier van leren zijn. Het schrijven van blog posts kan bovendien een vorm van informeel en formeel leren zijn. Vanochtend zag ik een groot aantal tweets waarin werd gediscussieerd over de vraag of bloggen een vorm van informeel leren of formeel leren is. Ik werd uitgenodigd daar mijn mening over te [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Competentiegericht leren, maar dan anders?

Competentiegericht leren is in ons land een besmet begrip geworden. Niet in de VS. Michelle Weisse meent zelfs dat deze ontwikkeling het hoger onderwijs echt zal gaan veranderen. Ik houd mijn hart vast. Binnen het Nederlandse middelbaar beroepsonderwijs werd een aantal jaren geleden benadrukt dat lerenden niet alleen moesten beschikken over vakbekwaamheden, maar ook moesten [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Exit Google Glass?

Google Glass werd in 2012 met veel bombarie gelanceerd. Uiteraard (?) werd ook al gauw gekeken naar educatieve toepassingsmogelijkheden. Volgens John Dvorak zal Google echter stoppen met deze bril. Maar dat betekent niet dat 'wearable computing' als trend gaat verdwijnen. Negatieve sociale druk zou volgens deze auteur de reden zijn dat Google Glass uit het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

De flipped classroom bij taalonderwijs (en de rol van weblogs daarbij) #moocblou

Principes van de flipped classroom worden meestal toegepast bij Beta-vakken, aardrijkskunde of geschiedenis. Je kunt echter ook taalonderwijs met succes ’flippen’. Keuzes voor lerenden en weblogs spelen daarin een belangrijke rol. Leerlingen hebben vaak een hekel aan lezen. Dat kun je volgens docent Brian Sztabnik echter ook veranderen door hen te laten kiezen welke boeken [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Community cloud voor het onderwijs

Cloud computing is al lang geen nieuw fenomeen meer. Community cloud is dat wel. Het Nederlandse MBO en hoger onderwijs kunnen daar in SURF-verband gebruik van maken. SURF Drive is daarbij de eerste toepassing. Waar ik overigens enthousiast over ben. Vanmiddag heb ik een zogenaamde SURF Edublogger Meetup bijgewoond. SURF praat hier edubloggers bij over [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 17-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Briljante actie van Volkswagen: autorijden en smartphone gaan niet samen!

In Hong Kong werden bezoekers van een bioscoop gevraagd om hun telefoons aan te laten. Dit stelde Volkswagen in staat om bewustwording te creëren over het gebruik van smartphones en sociale media tijdens het autorijden. Kijk en leer Met dank aan mijn collega Jeanette van Dijk. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leiden verschillende aanpakken docentprofessionalisering tot verschillen in schoolprestaties?

Binnen verschillende landen wordt anders omgegaan met docentprofessionalisering. Tegelijkertijd blijken die landen ook nog eens verschillend te zijn wat betreft onderwijsprestaties. Je gaat echter kort door de bocht als je daar een eenduidig verband tussen probeert te leggen. Wat niet wil zeggen dat je niet zou moeten leren van de aanpak van docentprofessionalisering van andere [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 16-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Working with visuals as powerful learning activity

Talking about practice what you preach! –  This is really what we did during the webinar about using visuals with Nancy White. We were choosing images, discussing images, drawing pictures alone and drawing pictures together. It was an eye-opener that working with visuals is much more than selecting a nice image to illustrate your text: […]

Het bericht Working with visuals as powerful learning activity verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Algoritmes en big data: zegen of vloek voor het onderwijs?

Er zijn hoog gespannen verwachtingen van het gebruik van grote hoeveelheden data binnen het onderwijs. Door middel van algoritmes zou je die data kunnen analyseren, en omzetten in acties. Toch voelt het (nog) niet goed. Steeds meer internettoepassingen maken gebruik van grote hoeveelheden data en algoritmes. Dat kan handig zijn. Je bouwt een profiel op [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 15-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Waarom privacy belangrijk is? door Glenn Greenwald

Van de Rafelranden edublog van Jeroen de Boer wil ik onderstaande video graag re-sharen: In deze TED Talk noemt Glenn Greenwald het begrip Panopticon. Dit begrip is al eens eerder gebruikt in een documentaire van Peter Vlemmix: Panopticon – de docu over jouw privacy. Beide docu’s zijn [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Eerste Europese meertalige MOOCs van start #moocblou #EUMOOCs

Sinds gisteren kunnen deelnemers van de gehele wereld zich registreren voor gratis Massive Open Online Courses (MOOCs) in onderwerpen variërend van Blended Learning tot Bedrijfskunde, van Zoeken op het Internet tot Klimaatveranderingen. Het bijzondere is dat deze MOOCs in meerdere talen beschikbaar zijn. Deze MOOCs die tussen 6 en 8 weken duren, worden aangeboden door [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 14-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Lerenden peer feedback leren geven

Peer feedback is een krachtige leeractiviteit. Ook -of misschien juist- voor degene die feedback geeft. Toch worstelen opleidingen met het gebruik van peer feedback. Hoe kun je dit bevorderen? Starr Sackstein geeft in Empowering Students to Provide Peer Feedback een aantal tips. Volgens haar gaat het om vaardigheden en tools: Vertoon voorbeeldgedrag. Geef specifieke feedback [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Opnames webinars onderwijswetenschappen #moocblou

Ik verbaas me nog elke dag over de massa waardevolle informatie die online te vinden is. Ook op het gebied van onderwijs, opleiden en leren. Het afgelopen weekend stuitte ik bijvoorbeeld op een opnames van webinars op het gebied van onderwijswetenschappen. Collega Paul Kirschner attendeerde me namelijk op Network of Academic Programs in the Learning [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe maak ik een image met imageX in Windows 7?

Binnen de opleiding Medewerker Beheer ICT leren onze studenten om met imageX images te maken van een Windows installatie. Zo is het mogelijk om snel een aangepast installatie te maken en deze uit te rollen over een groot aantal machines. In een eerdere post heb ik stap-voor-stap uitgelegd hoe je [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Is er leven na de mini-conferentie: #mediawijsheid …. het MediawijsheidCafé ;-))

Vorig schooljaar organiseerde het Koning Willem I College de mini-conferentie: #mediawijsheid om de start van de collegebrede invoering van het vak: Mediawijsheid vanaf schooljaar 2014-2015 kracht bij te zetten. De deelnemers waren erg enthousiast en beoordeelden het evenement met een 8,3. Dat [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 13-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Infographic: Krijg jij ook stress van je smartphone?

Via 42BIS kwam ik op onderstaande infographic over de stress van de smartphone. Herken jij bepaalde aspecten? Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Massive Open Online Course over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs #moocblou

Op 27 oktober aanstaande gaat de derde editie van de HANDSON MOOC van start. Deze Engelstalige massive open online course gaat over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs. Het Welten-instituut van de Open Universiteit is betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering. Speciaal voor Nederlandse deelnemers start deze MOOC met een online master class. Deze MOOC is [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Radicale ideeën die het hoger onderwijs kunnen veranderen

Margaret Rhodes presenteert vier ideeën die een flinke impact kunnen hebben op de leerdoelen, didactiek en organisatie van het hoger onderwijs. Deze ideeën zijn gebaseerd op een onderzoek van Stanford. De ideeën zijn soms al honderden jaren oud, maar worden vaak niet meer toegepast. Tijd om ze af te stoffen? Rhodes begint met het cliché [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Weblogs voor interactief leren

Gisteravond heb ik een live sessie verzorgd in het kader van de MOOC Blended learning ontwikkelen. Daarbij ben ik hoofdzakelijk ingegaan op weblogs voor interactief leren. Wat is bijvoorbeeld bekend uit onderzoek naar weblogs voor leren? Bij interactief leren is sprake van in een gemeenschap van medelerenden, waarbij interactie, dialoog en reflectie tussen lerende leidt [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Hoe maak ik een BootPE-cd in Windows 7?

Binnen de opleiding Medewerker Beheer ICT leren onze studenten om met imageX images te maken van een Windows installatie. Zo is het mogelijk om snel een aangepast installatie te maken en deze uit te rollen over een groot aantal machines. Het maken van een BootPE-cd kan lastig zijn. Vandaar hier een [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 10-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Interessant: interview met Eveline Crone over het Puberbrein

Door mijn collega Hans Schaepkens werd ik geattendeerd op onderstaande video over het puberbrein. Onder andere over verschillen tussen mannen en vrouwen, maar vooral ook over de grote individuele verschillen tussen pubers in dezelfde leeftijdscategorie. Ieder mens ontwikkelt zich anders. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Leve het reflecteren (maar niet als doel op zich)

De laatste tijd ligt reflecteren onder vuur. Dagblad Trouw pleitte er onlangs zelfs voor om op de Pabo te stoppen met “dat oeverloze gepraat” en gewoon te leren lesgeven. Ik vind dat niet terecht. Tegelijkertijd moeten we niet uit het oog verliezen dat reflectie een vaardigheid en middel is, maar geen doel op zich. Tijdens [...] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 09-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Vragen voorleggen aan groep: Polleverywhere

In de komende tijd zullen we hier regelmatig een makkelijke tool of app bespreken. Voor ons een goede stimulans om onze praktische ervaringen eens op te schrijven, of te experimenteren met een nieuwe app. En voor jullie ter inspiratie en stimulans. En we beginnen met… ‘Polleverywhere’: een eenvoudige tool om vragen voor te leggen aan […]

Het bericht Vragen voorleggen aan groep: Polleverywhere verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Impressie kennislunch Rabobank blended learning

Op 1 oktober jongstleden heb ik deelgenomen aan een kennislunch bij de Rabobank over blended learning. Van die kennislunch is een video impressie beschikbaar. Sinds een jaar ben ik vanuit de Open Universiteit een dag in de maand gedetacheerd bij Hogeschool NTI. NTI is één van de ‘prefered’ suppliers van de Rabobank. De Rabobank organiseert [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Seminar Platforms voor MOOCs SURFAcademy #SA_MOOC

Vandaag heb ik een seminar bijgewoond over MOOC-platforms. Deze blogpost bevat een uitgebreide impressie. Er is overigens gelukkig breder gekeken dan naar platforms. Aan het eind van deze bijdrage staat een samenvattende reflectie. Twee onderwerpen stonden eigenlijk centraal: Het selecteren van MOOC-platforms. Het gebruiken van bestaande MOOCs binnen je eigen onderwijs. WageningenUR met edX Ulrike [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 08-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

De 10 meest verrassende nieuwe beroepen volgens ouders ;-)

Op DutchCowboys.nl staat een interessant artikel over een onderzoekje dat LinkedIN deed onder ouders. LinkedIN vroeg naar de 10 meest verrassende nieuwe beroepen: Bitcoin handelaar Drone operator Vlogger iPhone glazenmaker Draagdoekconsulent Cupcake Designer 3D printspecialist Moleculair [...] Lees verder
Van Kasper Spiro | 07-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

DevLearn 2014: The dead of the corporate LMS and WYSIWYG authoring?

I will present two sessions at DevLearn. This blog give a short introduction to both. The dead of the LMS and the dead of WYSIWYG authoring Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Is de ‘MOOC Revolutie’ nog niet voorbij?

Massive open online courses lijken dezelfde ontwikkeling door te maken als veel technologieën, en ook als ‘technology enhanced learning’. Na een periode van overspannen reacties, volgt de fase van desillusie. Volgens Jeffrey Selingo is de ‘MOOC Revolutie’ echter nog niet voorbij. Dat zou betekenen dat het plateau van productiviteit over een tijd wordt bereikt. Selingo [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

yOULearn: digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit

Een week of twee geleden heb ik geblogd over het gerommel op de markt van elektronische leeromgevingen. Op dit moment is de Open Universiteit bezig met de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe digitale leer- en werkomgeving. Het programma hiervan heet yOULearn. In deze blogpost wil ik één en ander toelichten. Sinds een aantal jaren [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 06-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Doen is de nieuwe manier van denken: hoe onze creativiteit verdwijnt!

Via Facebook werd ik door mijn collega Eddie Wolsink geattendeerd op onderstaande mooie video over creativiteit. De video bevatten een aantal mooie inzichten over hoe creativiteit verdwijnt doordat je deze inruilt voor conformiteit en structuur. Gelukkig geeft de video ook richting om hieraan te [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Europese versie Horizon-rapport

De eerste Europese versie van het befaamde Horizon-rapport maakt wat mij betreft vooral duidelijk dat ontwikkelingen op het gebied van ICT in het Europese onderwijs weinig verschillen van de trends in andere Westerse landen, en dat deze ontwikkelingen zich bovendien in een betrekkelijk traag tempo voltrekken. De afgelopen week is de eerste Europese editie van [...] Lees verder
Van Patrick Koning | 03-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Themamiddag: Aan de slag met gamification! in het innovatiehuis op vrijdagmiddag 14 november

Gamification is de nieuwe didactische tool voor docenten om leerinhoud te verpakken in de vorm van aansprekende werkvormen en spelconcepten binnen de klas. Met als doel om leerlingen nog méér te motiveren en een langere leertijd te realiseren. Wat is gamification? Hoe kun je gamification ontwerpen? [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Digitale tools en technologieën voor trainers

Op 16 oktober aanstaande vindt bij het kantoor van Springest in Amsterdam een netwerkbijeenkomst plaats over digitale tools en technologieën voor trainers. Een mooie gelegenheid voor trainers en start ups op het gebied van ICT en trainingen om elkaar te ontmoeten. Vanochtend sprak ik via Skype met Robert Cserti van TrainedOn TM. Dit is een nieuw [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 02-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

SAMR grafisch weergegeven

Het SAMR-model van Dr. Ruben Puentedura beschrijft vier fasen waarbinnen ICT ten behoeve van leren kan worden ingezet. In feite biedt dit model ook een bril om naar de werkelijkheid te kijken. Ik vind op internet vooral presentaties van Puentedura. Ik kan geen echte onderzoekspapers vinden. Maar dat kan ook aan mijn zoekstrategieën liggen. Het [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Opening Bokbier seizoen

Deze blogpost is wel héél erg ‘off topic‘. Gaat niet over technology enhanced learning, zelfs niet over politiek (waar ik soms over blog) maar over de opening van het Bokbier seizoen. De meeste lezers van mijn blog weten het wellicht niet. Maar ik ben een grote bierliefhebber. Ik heb in mijn studententijd bijvoorbeeld lege bierflesjes van [...] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 01-10-2014 | Article Rating | (0) reacties

Acht manieren om onderwijs met behulp van ICT te verbeteren

Waar moet je rekening mee houden als je onderwijs met behulp van ICT wilt verbeteren? Met heel veel factoren. Volgens Laura Moorhead zijn er in ieder geval acht manieren die kunnen leiden tot de verbetering van onderwijs met behulp van ICT . Moorhead is auteur van 8 ways to think about tech in ways that [...] Lees verder
Pagina 42 van 48Eerste   Vorige   37  38  39  40  41  [42]  43  44  45  46  Volgende   Laatste