Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor 'SBO'

Van SBO | 17-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

D2L onthult nieuwe merkidentiteit en markeert een nieuwe fase van het innovatieve leerplatform

De visuele identiteit versterkt de focus op gepersonaliseerd leren en samenwerkingsmogelijkheden AMSTERDAM — 12 Januari 2022 — D2L Inc. (TSX: DTOL), een wereldwijd leertechnologiebedrijf, dat een groot aantal Nederlandse universiteiten en hoger onderwijsinstellingen ondersteunt met zijn digitale leerplatform Brightspace, heeft vandaag zijn nieuwe visuele merkidentiteit en -merkverhaal gelanceerd. Dit onderstreept D2L’s jarenlange toewijding om de manier waarop [...]

Het bericht D2L onthult nieuwe merkidentiteit en markeert een nieuwe fase van het innovatieve leerplatform verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 13-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

Het visualiseren van data

Door: Wolter van Dam, Managing Partner en analist bij Kurtosis onderzoek- en adviesbureau voor datagedreven werken Nu je weet welke data je nodig hebt en waar je deze gaat verzamelen is het ook goed om na te denken over de volgende stap. Hoe breng je deze data vervolgens in beeld? Wolter neemt je mee in [...]

Het bericht Het visualiseren van data verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 12-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

It’s all about the blend: niet omdat het moet, maar omdat het werkt.

Door: Laura van den Ouden, Trainer & L&D professional Expert Trainers Afgelopen 2 jaar hebben we enorme stappen gemaakt in online leren. Soms noodgedwongen, met vallen en opstaan. We weten welke mogelijkheden er zijn. Toch hebben we ook gemerkt dat online niet zomaar een vervanging is van fysiek, en andersom. Je hebt een sterk didactisch [...]

Het bericht It’s all about the blend: niet omdat het moet, maar omdat het werkt. verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 04-01-2022 | Article Rating | (0) reacties

Wanneer kies je voor asynchroon online leren, synchroon online leren en face-to-face leren?

De Learning Correspondent belicht in elke editie een specifiek thema op het gebied van didactiek en online en blended learning. De inhoud is gebaseerd op (praktijk)onderzoek. We presenteren achtergronden bij het thema en we bieden handreikingen voor de toepassing van de inhoud in de praktijk. Het thema wordt afgesloten met bronnen waarop we ons baseren [...]

Het bericht Wanneer kies je voor asynchroon online leren, synchroon online leren en face-to-face leren? verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 08-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Digitale upgrade: L&D’er als gids in de wereld van online leren

Door: Huub van Zwieten, Oprichter TalentFirst, medeontwikkelaar Future Fit Learning programma, schrijver en spreker over talentontwikkeling en werkgeluk. Het aanbod van online leren groeit exponentieel. Jezelf ontwikkelen wordt voor iedereen beschikbaar op een laagdrempelige manier. En toch, hoe mooi het ook klinkt, technologie en online leren alleen werkt niet. Mensen verdwalen in het aanbod, online [...]

Het bericht Digitale upgrade: L&D’er als gids in de wereld van online leren verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 08-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

New Hope for Learning Evaluation: Two Innovations to Support Effective Practices

Door: Will Thalheimer, PhD, MBA, Principal at TiER1 Performance. In our field, the learning-and-performance field, we often leave learning evaluation as a low priority. We know it’s important, but we are often frustrated with what we can do in measuring learning. Traditional models leave us wanting, the surveys we ask of our learners keep us [...]

Het bericht New Hope for Learning Evaluation: Two Innovations to Support Effective Practices verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 07-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Geef met behulp van leertechnologie feedback die lerenden aan het denken zet

De Learning Correspondent belicht in elke editie een specifiek thema op het gebied van didactiek en online en blended learning. De inhoud is gebaseerd op (praktijk)onderzoek. We presenteren achtergronden bij het thema en we bieden handreikingen voor de toepassing van de inhoud in de praktijk. Het thema wordt afgesloten met bronnen waarop we ons baseren [...]

Het bericht Geef met behulp van leertechnologie feedback die lerenden aan het denken zet verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Performance meten met data bij Bronkhorst High-Tech

Door: Geraldine Voost, Global L&D Manager Bronkhorst High-Tech. Bij Bronkhorst High Tech is Geraldine Voost de aanjager van het meetbaar en aantoonbaar maken van performance. Hoe kreeg zij de directie mee om een multidisciplinair team (bedrijfskundigen, experts lean six sigma) op te zetten? En hoe komen zij vanuit analyses tot meetbare én succesvolle resultaten? Performance [...]

Het bericht Performance meten met data bij Bronkhorst High-Tech verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Functionele onboarding: flexibiliseren door leren en werk te verbinden

Door: Geraldine Voost, Global L&D Manager Bronkhorst High-Tech & Marco Breuker, Learning & Performance  Officer Bronkhorst High-Tech. Vanuit de Performance-Based-Learning methodologie (70:20:10), worden bij Bronkhorst Functionele Onboarding trajecten opgezet. Uitgangpunt is hierbij wat de (strategische) doelstellingen zijn. Daarnaast zijn taakhelderheid, feedback op performance, weten wat er van je verwacht wordt en hier de juiste middelen [...]

Het bericht Functionele onboarding: flexibiliseren door leren en werk te verbinden verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Effect based descisionmaking in leren

Door: Edward Blom, Intelligence Professional QualityAhead. Data wordt vaak als ingewikkeld ervaren. “Dat is iets met computers” en “Computers zijn moeilijk en doen niet wat ik wil”. Alsof het gelijk antwoord moet geven op je vraag. Termen als Datagedreven werken, Analytics en Datamanagement worden gebracht alsof het oplossingen zijn voor jouw probleem. Dat wekt verkeerde [...]

Het bericht Effect based descisionmaking in leren verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Structureren van data en processen. Hoe maak je de eerste stap?

Door: Edward Blom, Intelligence Professional QualityAhead. Als je weet wat je als organisatie wil, dan komt de #HoeDan vraag. Executie is lastiger uit te voeren dan er over te praten. Visie moet geen droom blijven. Met welke acties moet je dan eerst aan je aan de slag. Wat zijn dan concrete stappen?  Het gebruiken van [...]

Het bericht Structureren van data en processen. Hoe maak je de eerste stap? verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Voorbeelden van learning analytics: eenvoudig aan de slag

Door: Yola de Lange, L&D adviseur Volare Learning. Aan de hand van voorbeelden uit de corporate wereld zie je hoe je laagdrempelig aan de slag kan gaan met data benutten voor learning en performance. Hoe toon je het bestaansrecht van jouw L&D-interventies aan? Aan de hand van voorbeelden zie je hoe je jouw plan van [...]

Het bericht Voorbeelden van learning analytics: eenvoudig aan de slag verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Versterk je ontwerp met de Jobs-to-be-Done benadering

Door: Ger Driesen, Learning Innovation Leader. Learning eXperience Design is populair: door middel van empathy maps en persona’s wordt de lerende centraal gesteld om zo de leerervaring te verbeteren. Dat is een goed startpunt, maar het blijft vaak bij algemene kenmerken: leeftijd, opleiding, interesses. De Jobs-to-be-Done benadering gaat dieper en  focust op behoeftes van de [...]

Het bericht Versterk je ontwerp met de Jobs-to-be-Done benadering verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Verbeter het effect van soft skills trainingen

Door: Jolanda Botke, Lecturer Tilburg University & Pelikaan Performance Advies BV. Er wordt veel geld uitgeven aan soft skills trainingen. Maar zijn deze trainingen effectief? Het promotieonderzoek van Jolanda laat zien dat de transfer naar de werkplek een stapsgewijs proces is, waarin werknemer en werkgever samen verantwoordelijk zijn voor een goede toepassing van het geleerde. [...]

Het bericht Verbeter het effect van soft skills trainingen verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Is jouw organisatie klaar voor een data-aanpak?

Door: Lianka Bruijnen, Consultant Morgens Om gericht aan de slag te gaan met data is het belangrijk dat je weet in hoeverre jouw organisatie klaar is om te werken met data. Wat doen jullie al? Er is vaak veel data beschikbaar, maar welke informatie heb je nodig? Wat zijn de strategische doelstellingen? Aan de hand [...]

Het bericht Is jouw organisatie klaar voor een data-aanpak? verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-12-2021 | Article Rating | (0) reacties

Anders leren kijken: systeemdenken voor de L&D’er

Door: Paula Kaag, Organisatiecoach en veranderkundige. Leren is nooit een doel op zich: het is bedoeld om de prestaties te verbeteren. Als L&D’er is het daarom belangrijk om zicht te hebben in waar prestatieproblemen vandaan komen. Is er daadwerkelijke sprake van een leerprobleem? De context van werk is een organisch geheel, waarin allerlei patronen ontstaan. [...]

Het bericht Anders leren kijken: systeemdenken voor de L&D’er verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 09-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Plan van aanpak voor de volledige implementatie en integratie van performance support

Door: Saskia Huussen, Organisatiewetenschapper, werkzaam voor onder andere Janssen Pharmaceutical, Gemeente Amsterdam en de Nationale Politie. In de derde sessie van de leertrack werkplekleren ga je aan de slag met een krachtig plan van aanpak. Het ontwerpplan (sessie 2) koppelen een concrete actiepunten en daar verantwoordelijken aan verbinden, gaat je helpen de ontwikkeling, implementatie en [...]

Het bericht Plan van aanpak voor de volledige implementatie en integratie van performance support verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 09-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Van workflow analyse naar ontwerpplan

Door: Thomas van Kerkhof, Onderwijskundige, werkzaam voor onder andere Aviko, Stedin en het Prinses Maxima Centrum. Hoe geef je vorm aan werkplekleren? In deze tweede sessie van de leertrack werkplekleren doorlopen we aan de hand van een concreet voorbeeld verschillende analysestappen die je kunnen helpen om te komen tot een concreet plan. Om leren met [...]

Het bericht Van workflow analyse naar ontwerpplan verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 08-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Ben jij klaar voor een prestatiegerichte opleidingsstrategie?

Door: Rachel Brouwer, Onderwijskundige, werkzaam voor onder andere Colgate – Palmolive, Erasmus MC en LUMC. Waarom wil je aan de slag met werkplekleren? Tijdens de eerste sessie van de leertrack werkplekleren kijken we naar het belang van een prestatiegerichte strategie. Hoe staat dat in jouw organisatie? En wat vraagt dat van jouw mindset als L&D-professional?  [...]

Het bericht Ben jij klaar voor een prestatiegerichte opleidingsstrategie? verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 08-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hoe ontwerp je onweerstaanbare leerervaringen?

Door: Jürgen Tanghe, Designstrateeg Studio Dott & auteur Onweerstaanbaar by design. Ervaar zelf hoe designmethodes je kunnen helpen om een vernieuwend leeraanbod te ontwikkelen.  Hoe ontwerp je leerervaringen die jouw expertise optimaal inzetten, hun doel bereiken, vernieuwend zijn én bovenal een positieve beleving zijn voor de deelnemers? We gaan aan de slag met design thinking. [...]

Het bericht Hoe ontwerp je onweerstaanbare leerervaringen? verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 08-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Leren als zuurstof voor de wendbare organisatie

Door: Katja Schipperheijn, Leerstrateeg & oprichter Habit of Improvement. Leren is een belangrijke strategische pijler in de toekomstbestendige wendbare organisatie. In een wereld die snel verandert en waarin technologische innovaties elkaar in rap tempo opvolgen is het belangrijk om te kijken naar een intelligente symbiose tussen mens en machine. Katja stelt dat de L&D-professional van [...]

Het bericht Leren als zuurstof voor de wendbare organisatie verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 01-11-2021 | Article Rating | (0) reacties

Learning Correspondent: Hoe kun je het integreren van nieuwe kennis of vaardigheden in het dagelijks leven van de lerende bevorderen?

Sinds de laatste editie heeft de Learning Correspondent een ander concept. In plaats van een selectie van korte berichten, belichten we nu in elke editie een specifiek thema. Deze thema’s hebben betrekking op vraagstukken met betrekking tot didactiek en online en blended learning. De inhoud is gebaseerd op (praktijk)onderzoek. We presenteren achtergronden bij het thema [...]

Het bericht Learning Correspondent: Hoe kun je het integreren van nieuwe kennis of vaardigheden in het dagelijks leven van de lerende bevorderen? verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 28-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

Learning Correspondent: Het bevorderen van betrokkenheid en verbondenheid bij online leren

We hebben de Learning Correspondent in een nieuw jasje gestoken. In plaats van een selectie van korte berichten, willen we nu in elke editie een specifiek thema belichten. Deze thema’s hebben betrekking op vraagstukken met betrekking tot didactiek en online en blended learning. De inhoud is gebaseerd op (praktijk)onderzoek. We presenteren achtergronden bij het thema [...]

Het bericht Learning Correspondent: Het bevorderen van betrokkenheid en verbondenheid bij online leren verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 16-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

Nieuwe Performance Support-aanpak bij ASz op basis van 5 Moments of Need™

Het ASz werkte al jaren met een performance support systeem, maar wilde een verbeterslag maken. Ze zijn overgestapt op Ask Delphi, wat als voordeel heeft dat de medewerker snel de juiste informatie kan vinden en dit direct kan toepassen op de werkplek. De overstap zorgde voor veel werk: content moest overgezet worden. Maar nu staat [...]

Het bericht Nieuwe Performance Support-aanpak bij ASz op basis van 5 Moments of Need™ verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 16-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

In 4 dagen naar procesoplossing op de SEH (in plaats van training)

“Hoe kunnen we de wachtbeleving van de patiënt op de Spoedeisende Hulp (SEH), verbeteren?” Tijdens de Design Sprint met het Jeroen Bosch Ziekenhuis hebben we dit vraagstuk binnen 4 dagen van probleem naar gevalideerde oplossing gebracht. Een hele nieuwe manier van kijken die veel meer oplossingen en mogelijkheden biedt dan ‘training’. Job Bilsen laat je [...]

Het bericht In 4 dagen naar procesoplossing op de SEH (in plaats van training) verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 15-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

Het e-landschap voor de L&D-er

Mogen wij ons even voorstellen? Wij zijn derdejaars deeltijdstudenten aan de opleiding Learning & Development in Organisations aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Dit semester volgden wij de minor Leren en Veranderen met Technologie. Daarin kregen wij de opdracht om het ‘e-landschap’ in kaart te brengen en te presenteren op Next Learning. Dit ‘e-landschap’ [...]

Het bericht Het e-landschap voor de L&D-er verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 13-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

Data: van verzamelwoede naar bruikbare data voor een lerende organisatie

Alles om ons heen wordt meer een meer data-driven, alles draait om gegevens. Big data, gecombineerd met slimme analytics, spelen daar een glansrijke hoofdrol in. Toch zie je dat de effectiviteit vaak mist en dat bedrijven door ‘data-mining’ eerder richting hoarden gaan, de klassieke verzamelwoede. Hoe kun je data nou eigenlijk het best zelf gebruiken, [...]

Het bericht Data: van verzamelwoede naar bruikbare data voor een lerende organisatie verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 06-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

MD na corona: MS Teams-spirit is nog geen team-spirit

Eén keer per jaar besteedt de redactie van tijdschrift MD een deel van haar vergadering aan een onderwerp waarover nog geen artikel is verschenen. Dit jaar was dat de vraag: “Is ons vakgebied tijdens – of door – de Corona-periode structureel veranderd?”. Deelnemers aan de discussie waren de redactieleden: Karen Daleboudt, Carine Leemereise, Han van [...]

Het bericht MD na corona: MS Teams-spirit is nog geen team-spirit verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 02-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

Leren in de zorg: wendbaarheid, eigen regie en technologie…

Dat de wereld sneller verandert dan ooit, is allang geen nieuws meer. Dat dit ook de nodige uitdagingen biedt voor de zorg, verrast ons ook niet. Maar dat maakt het niet persé makkelijk. De druk op de zorg neemt toe en de sector zit midden in de uitdaging om meer zorg (en meer maatwerk) te [...]

Het bericht Leren in de zorg: wendbaarheid, eigen regie en technologie… verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 01-09-2021 | Article Rating | (0) reacties

Soft & future skills trainingenvoor jouw academie

Wij ontwikkelen mensen voor de wereld van nu en morgen. Flexibel van geest en vol zelfvertrouwen. Met vaardigheden om snel in te kunnen spelen op de kansen en de uitdagingen die het leven biedt. Hoe? Je gaat doen. Nieuw gedrag in praktijk brengen. Op je bek gaan en er beter uitkomen. Fouten maken en daardoor [...]

Het bericht Soft & future skills trainingenvoor jouw academie verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 31-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

MEDEWERKERS VAN GOED NAAR BETER MET TINY HABITS

APG, de grootste pensioenuitvoerder van Nederland, zocht een manier om individuele werknemers en teams als geheel te laten oefenen met nieuw gedrag. Samen met digital learning bureau Bright Alley ontwikkelden zij een app, gebaseerd op B.J. Fogg’s methodiek Tiny Habits om medewerkers te stimuleren en te ondersteunen in het oefenen van de juiste ‘habits’. Teams [...]

Het bericht MEDEWERKERS VAN GOED NAAR BETER MET TINY HABITS verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 31-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hybride werken, Hybride leren!

Hoe ervaringen met blended leren in het hoger onderwijs, L&D-professionals kunnen helpen bij opzetten van robuuste, programmatische leerprogramma’s die aansluiten bij een hybride manier van werken.In deze sessie deelt Peggy Hoogstoel, projectmanager bij D2L, haar ervaringen met blended learning in zowel het hoger onderwijs als in de zakelijke markt. We duikendieper in de achtergrond van [...]

Het bericht Hybride werken, Hybride leren! verscheen eerst op Next Learning.

Lees verder
Van SBO | 31-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Het vormgeven en aanscherpen van een eigen Academie

Vraag je je af hoe je leren en ontwikkelen zelf kunt vormgeven binnen jouw organisatie, bijvoorbeeld via een interne academie? Of hebben jullie al een academie opgezet en ben je benieuwd hoe jullie deze nog beter kunnen laten aansluiten op de organisatiedoelen? Tijdens deze workshop deelt Learning & Development professional Babette Bajema haar rijke ervaringen [...]

Het bericht Het vormgeven en aanscherpen van een eigen Academie verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 30-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

De impact van de EPA systematiek op het zorgonderwijs

De vraag naar flexibel inzetbaar personeel in de zorg is steeds groter geworden. Corona heeft die vraag alleen nog maar prangender gemaakt. Personeel moest in korte tijd worden bijgeschoold, op andere afdelingen worden ingezet en zelfs in andere zorginstellingen bijspringen. Ook zagen we dat de behoefte aan kennisdeling binnen en tussen organisaties een grote vlucht [...]

Het bericht De impact van de EPA systematiek op het zorgonderwijs verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 30-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

“Webinars met impact” & “Van webinar naar e-learning”

Welke interventies kan je plegen om de kijkers actief betrokken te houden bij een live webinar?  Welke fases kunnen we onderscheiden om de aandacht van deelnemers van begin tot eind vast te houden ? Komt de boodschap wel goed over? Zomaar een paar vragen om tot de kern te komen. Hoe maak je een webinar [...]

Het bericht “Webinars met impact” & “Van webinar naar e-learning” verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 26-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

BARCAMP: Maturity Model voor Datagedreven Leren in de Praktijk met Ben Betts

Op maandag 27 september 2021 host Next Learning Valley samen met Ben Betts (CEO Learning Pool) de eerste BARCAMP in Nederland! Altijd al eens kennis willen maken met Ben Betts? Nu is het je kans! Tijdens de BARCAMP neemt Ben Betts je mee door de stappen om Learning Analytics in jouw organisatie tot een succes [...]

Het bericht BARCAMP: Maturity Model voor Datagedreven Leren in de Praktijk met Ben Betts verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 25-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Online gespreksvaardigheden trainen met behulp van digitale tools (Praktijkcase UWV)

Bij UWV werkbedrijf startte de afgelopen twee jaar per maand tussen de 50-70 nieuwe medewerkers. Hoe kan je dan goed blijven opleiden zonder de werkvloer te overbelasten? Het was goed geregeld en een werkplekopleiding van 9 maanden voor nieuwe medewerkers. De evaluaties waren goed en er was tevredenheid bij het lokale management.  Maar de belasting [...]

Het bericht Online gespreksvaardigheden trainen met behulp van digitale tools (Praktijkcase UWV) verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 25-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Hybride werken en leren: De veranderende leerbehoeften bij managers.

Door de coronapandemie heeft er een enorme verschuiving van leerbehoeften plaatsgevonden. We zagen al een verschuiving naar online en naar blended leervormen, maar vanaf maart vorig jaar groeide dat exponentieel.  Bijzonder is dat we met name bij managers een toenemende en andere leerbehoefte constateerde, maar een invulling was vaak ver te zoeken. Zo ver zelfs, [...]

Het bericht Hybride werken en leren: De veranderende leerbehoeften bij managers. verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 25-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

cMBA (Corporate MBA): Een totaal andere aanpak

Er bestaan honderden MBA’s en de prijzen van sommige MBA’s zijn extreem hoog. Gewoonlijk ziet men prijzen van rond de 20.000 euro met uitschieters in de richting van 100.000 euro. Die tijd is definitief voorbij omdat ook onderwijs onderworpen is aan disruptive innovation: beter, sneller, effectiever en vele malen goedkoper. In een recent artikel van [...]

Het bericht cMBA (Corporate MBA): Een totaal andere aanpak verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 24-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

SkillsTown gekozen tot beste opleider van Nederland

De opleidingswereld was een van de laatste spelers die de stap richting digitaal definitief moest zetten, corona gaf het laatste zetje. Hans Schuurmans, CEO SkillsTown: “Wij ontdekten gaandeweg dat online leren heel veel voordelen heeft. Eind vorig jaar zijn we door MT1000 (Management Team) zelfs gekozen tot beste opleider van Nederland! We waren aangenaam verrast. Boven [...]

Het bericht SkillsTown gekozen tot beste opleider van Nederland verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 23-08-2021 | Article Rating | (0) reacties

Online Academy

Online Academy is hét platform voor online learning met een bekroonde aanpak, ontwikkeld samen met de grootste opleiders van Nederland. Online Academy biedt organisaties online learning in abonnementsvorm gebaseerd op de unieke en wetenschappelijk onderbouwde ‘high speed learning’ methode. Medewerkers van organisaties kunnen tegen een vast tarief onbeperkt leren bij de beste opleiders van Nederland. [...]

Het bericht Online Academy verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 22-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Bouw je eigen E-learnings eenvoudig met H5P – toelichting op de keuze uit 60 microlearnings!

Hier ga je zeker blij van worden. Het maakt niet uit of je nu WordPress of Moodle gebruiker bent. Je kunt je hele verhaal voortaan interactief brengen en dat zonder al te veel kennis. De H5P interacties zijn namelijk zeer intuïtief. Of je nu gelijk van start gaat of toch eerst wilt kijken hoe het [...]

Het bericht Bouw je eigen E-learnings eenvoudig met H5P – toelichting op de keuze uit 60 microlearnings! verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 22-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

imc Express crash course: Maak je eigen e-learning module in 50 minuten

Zelf een kwalitatieve elearning module maken in 50 minuten. Onmogelijk?Nee hoor. Tanja Baars (Manager imc Nederland & België) gaat in deze praktijksessie met jou aan de slag om een elearning module te ontwikkelen die je na afloop direct als web-content, SCORM-module of ebook kunt gebruiken in jouw organisatie. Deze razendsnelle ontwikkeling is mogelijk door imc’s [...]

Het bericht imc Express crash course: Maak je eigen e-learning module in 50 minuten verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Interactief leren met Scenario-based e-Learning

Let op: dit is een online sessie en wordt gegeven op woensdag 13 oktober van 11:00-12:00. Scenario-based e-Learning of Branching Scenario is een krachtige interactieve e-Learning werkvorm waarmee je complexere leerdoelen kunt bereiken. Het is een verhalende manier waarin de lerende in een praktijksituatie zijn kennis moet toepassen en actie onderneemt. Het daagt de lerende uit, [...]

Het bericht Interactief leren met Scenario-based e-Learning verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Interactief leren met Scenario-based e-Learning

Let op: deze sessie wordt alleen gegeven tijdens het live event op 27 september. Scenario-based e-Learning of Branching Scenario is een krachtige interactieve e-Learning werkvorm waarmee je complexere leerdoelen kunt bereiken. Het is een verhalende manier waarin de lerende in een praktijksituatie zijn kennis moet toepassen en actie onderneemt. Het daagt de lerende uit, vereist dat [...]

Het bericht Interactief leren met Scenario-based e-Learning verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Eenvoudig interactieve video maken – web-based (H5P)

Let op: deze sessie wordt alleen gegeven tijdens het live event op 27 september. Wil jij ook snel didactisch rendement toevoegen aan je e-Learning video’s? Met Interactieve Video van open source tool H5P kun je een bestaande video verrijken met een interactieve laag. Met meerkeuzevragen, invuloefeningen, extra bronnen, etc. zorg je ervoor dat je lerenden [...]

Het bericht Eenvoudig interactieve video maken – web-based (H5P) verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 21-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Met Design Thinking nieuw ontwerp voor Online Onboarding / Case SVB

Stel: je start met een nieuwe baan en werkt vanaf de eerste dag vanuit huis. Hoe doe je dat in hemelsnaam? Hoe leer je de nieuwe organisatie kennen en hoe word je ingewerkt in tijden van Corona? Bij de SVB broedden we al een tijdje op het ontwerp van een onboarding programma. Op een programma  [...]

Het bericht Met Design Thinking nieuw ontwerp voor Online Onboarding / Case SVB verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 20-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Jumbo Academy: De kracht van video leren en data analytics

Jumbo lanceerde in 2021 haar nieuwe Business to Business leveringsmodel. Om medewerkers in de winkels hierop voor te bereiden én medewerkers te kunnen selecteren op intrinsieke motivatie voor een B2B Expert rol vanuit de winkels, ontwikkelde Jumbo een opleidingsplan waarin interactieve video een grote rol kreeg. In samenwerking met hihaho ontwikkelde zij de interactieve videoproductie: “B2B [...]

Het bericht Jumbo Academy: De kracht van video leren en data analytics verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Van SBO | 20-07-2021 | Article Rating | (0) reacties

Het faciliteren van ‘gepersonaliseerd leren’ in een Learning Experience Platform (LXP)

Klantcarrousel Next Learning Valley: Marlies neemt je mee in de redenen waarom zij namens Freia en haar 7 opleidingsbedrijven momenteel een LXP inricht voor haar klanten. Wat is gepersonaliseerd leren en hoe zie je dat terug in StreamLXP? Hoe pak je dat nou aan? Waar moet je rekening mee houden? Hoe ziet zo’n LXP er [...]

Het bericht Het faciliteren van ‘gepersonaliseerd leren’ in een Learning Experience Platform (LXP) verscheen eerst op Next Learning 2021.

Lees verder
Pagina 1 van 12Eerste   Vorige   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende   Laatste