Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De invoering van ICT in het onderwijs kan leiden tot een betere kwaliteit van het onderwijs, en zelfs tot cultuurverandering. Maar dan zal aan ‘4R’ aandacht besteed moeten worden.
Afbeelding: iNACOL, The International Association for K–12 Online Learning, Blending Learning: The Evolution of Online and Face-to-Face Education from 2008–2015http://www.inacol.org/
How A Thoughtful Blended Design Transformed Classrooms And Culture is het succesverhaal van een Amerikaanse basisschool die ‘blended learning’ met succes heeft ingevoerd. Zij passen het zogenaamde station rotation model toe, waarbij lerenden binnen de klas rouleren tussen directe instructie, individueel leren en samenwerkend leren, en daarbij de ene keer wel en de andere keer geen ICT gebruiken voor leren. Het Flex-model wordt eveneens toegepast. Daarbij leren lerenden in eigen tempo online op school, waarbij zij begeleid worden door docenten. De resultaten stemmen tot tevredenheid:
Blended learning has not only catalyzed student learning gains and improved test performance, but has also helped uplift the school’s culture, climate, and community spirit.
In dit artikel identificeert auteur Jenny White vier succesfactoren:
Dit artikel maakt wat mij betreft duidelijk dat je ICT meer persoonlijk leren kan helpen realiseren. Tegelijkertijd onderstreept deze bijdrage dat succes staat of valt bij een integrale aanpak waarbij investeren in relaties en mensen cruciaal is. Ik denk eerlijk gezegd dat je nog aan meer zaken aandacht moet besteden. Maar deze vier ‘R’s’ zijn wel erg belangrijk.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar