Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
‘MOOCs. A Review of the State-of-the-Art‘ biedt een mooi overzicht over relevante aspecten van massive open online courses.
De auteurs, afkomstig van de Technische Hogeschool van Aken, bespreken op basis van een groot aantal papers:
Uit: Youssef et al (2014). MOOCs. A Review of the State-of-the-Art. CSEDU 2014
Belangrijkste elementen van MOOCs (die MOOCs tot een MOOC maken). De auteurs verwachten dat de oorspronkelijke definitie van MOOCs aan verandering onderhevig zal zijn als gevolg van de diverse uitdagingen op dit terrein.
De auteurs concluderen onder meer dat de meeste MOOC-implementaties ‘docentgecentreerd zijn’, en uitgaan van een gecentraliseerd model van leren. Zij stellen onder meer ook dat MOOC-implementaties meer theoretisch onderbouwd moeten worden.
Dit paper illustreert dat MOOCs in de loop der jaren veelzijdiger zijn geworden, maar dat we nog steeds te maken hebben met verschillende vraagstukken.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar