Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Toepassingen als Apple’s Siri, Amazon Alexa en Google Asssistant zorgen ervoor dat we een steeds beter voorstellingsvermogen krijgen van wat chatbots zijn en kunnen. Binnen het onderwijs worden chatbots sporadisch gebruikt. Ook op het gebied van Learning & Development (L&D) lijkt er geen ontkomen meer aan.
Steven Boiler bespreekt vier mogelijke toepassingen van chatbots op het gebied van L&D, nadat hij eerst is ingegaan op begrippen artificiële intelligentie, machine learning en chatbots (eenvoudige computerprogramma’s die geschreven of gesproken patronen op het gebied van natuurlijke taal kunnen begrijpen en er op kunnen reageren).
Boiler stelt dat de toepassing Siri aanvankelijk erg beperkte mogelijkheden had. Bij chatbots voor L&D kun je je het beste focussen op een beperkte toepassing en de verwachtingen helder communiceren. Toepassingen zijn dan:
Deze toepassingen worden ook dikwijks in het kader van onderwijs genoemd. Met uitzondering van de eerste toepassing, betreft het gebruik in het kader van formeel leren. Voor de laatste toepassing hebben we natuurlijk al digitale toetsen. Toepassing drie wordt gefaciliteerd door adaptieve technologie en vraagt een behoorlijke dosis aan intelligentie.
De eerste twee toepassingen zijn vooral ondersteunend, ook voor docenten/opleiders.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar