Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Als het gaat om trends en ontwikkelingen, dan ligt de nadruk bij technology enhanced learning vaak sterk op technologische trends. Sinds een aantal jaren proberen onderzoekers van de Britse Open Universiteit daar tegenwicht aan te bieden.
Zij geven daarom sinds zes jaar de publicatie “Innovating Pedagogy” uit. Dit jaar samen met het Learning In a NetworKed Society (LINKS) Israeli Center of Research Excellence (I-CORE).
De trends beschrijven niet noodzakelijk nieuwe inzichten op het gebied van didactiek. Ook gaat het niet noodzakelijkerwijs om trends waarvan we weten dat ze leiden tot goede leerresultaten. Ze benadrukken vooral waar wat betreft didactiek in relatie tot technologie op dit moment veel aandacht naar uit gaat.
Martin Weller heeft een mooie samenvatting gemaakt. Ik wil volstaan met een vertaling van zijn resumé (ook met dank aan Deepl Translator), waaruit zal blijken dat het begrip ‘pedagogy’ nogal ruim wordt geïnterpreteerd:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar