Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor mei 2017

Van Wilfred Rubens (redactie) | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wat mis kan gaan bij het analyseren van big data?

Binnen tal van sectoren gebruiken beslissers analyses van grote hoeveelheden data om belangrijke beslissingen te nemen. Op het gebied van onderwijs en opleiden hebben we het dan over learning analytics. Wat kan het onderwijs en de L&D-functie leren van ervaringen Lees verder
Van Faculty of Skills | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

4 manieren om meerkeuzevragen te gebruiken in online training

In een trainingsprogramma is oefenen het belangrijkste, maar daarop moet de deelnemer wel voorbereid zijn. Beheerst hij de vereiste theorie en kent hij de technieken die toegepast moeten worden? De meerkeuzevraag is een veelgebruikte en efficiënte manier van het toetsen van kennis op universiteiten, in IQ-testen, maar ook in online training. We bespreken vier manieren waarop de meerkeuzevraag ingezet kan worden in een online trainingsprogramma.

Lees verder
Van SBO | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Beveiligd: De Learning Correspondent nr.05

Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

The post Beveiligd: De Learning Correspondent nr.05 appeared first on nextlearning.nl.

Lees verder
Van Avetica | 31-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Interview met initiatiefneemster Gemma over nieuw cursusdashboard in Moodle 3.3

Op Moodle.com is een interview geplaatst met ‘onze’ Gemma Lesterhuis. Zij is de initiatiefneemster van het cursusdashboard wat in Moodle 3.3 is geïntroduceerd. Gemma had het projectplan bij de Moodle Users Association (MUA) ingediend en dit plan is gekozen om te ontwikkelen. En […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Interview met initiatiefneemster Gemma over nieuw cursusdashboard in Moodle 3.3 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 30-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Is adaptieve technologie niet beperkt toepasbaar?

Adaptieve technologie wordt als een veelbelovende ontwikkeling gezien, al is meer onderzoek nodig naar de effectiviteit ervan. Een belangrijk aspect hierbij is ook de ‘reikwijdte’: op welke terreinen kan adaptieve leertechnologie worden ingezet, en op welke terreinen vooral ook niet? Vooral Lees verder
Van Avetica | 30-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Zoeken en toch niet vinden?

In een Moodle omgeving waar ik vandaag bezig was wilde ik een gebruiker aanmelden voor een cursus. Via de knop ‘Gebruikers aanmelden’ krijg je dan een mogelijkheid om te zoeken. Ik zocht daar op de achternaam van de gebruiker en […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Zoeken en toch niet vinden? verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 29-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Leertechnologie effectief in het onderwijs inzetten

Vandaag heb ik weer eens een sessie mogen verzorgen over ICT in het onderwijs. Dit keer ging het om een ‘prikkelsessie’ over “leertechnologie effectief in het onderwijs inzetten” bij het ‘masternetwerk’ van het Deltion College. ICT wordt lang niet altijd Lees verder
Van Avetica | 29-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle 3.3 zelf uitproberen?

Op de afgelopen MoodleMoot gaf ik een presentatie met de highlights van Moodle 3.3. Voor deze presentatie gebruikte ik een ‘verse’ Moodle 3.3 omgeving. Ook jij kunt nu gebruik maken van die omgeving (http://moodle33.moodledemo.eu). Registreren Een account aanmaken kan door […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle 3.3 zelf uitproberen? verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe kun je ervoor zorgen dat lerenden daadwerkelijk leren bij online leren?

Er wordt in toenemende mate gebruik gemaakt van online leren. Om te voorkomen dat lerenden minder effectief leren of voortijdig stoppen met online leren, zul je extra veel aandacht moeten besteden aan het ontwerp van de cursus of module. In Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Toepassingen kunstmatige intelligentie

Kunstmatige oftewel artificiële intelligentie dringt steeds meer door in ons dagelijks leven. Waar kan deze technologische ontwikkeling bijvoorbeeld voor worden gebruikt? Via de nieuwsbrief van Fast Moving Targets werd ik gisteren geattendeerd op A list of artificial intelligence tools you Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 26-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe lang zouden kinderen met een beeldscherm mogen werken?

Richtlijnen voor het werken met beeldschermen door kinderen zijn hopeloos verouderd. Nieuwe richtlijnen zouden veel meer rekening moeten houden met de aard van het gebruik. Dat zijn twee conclusies uit een lezenswaardig artikel van Joanne Orlando van de Western Sydney Lees verder
Van Avetica | 26-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Terugblik #mootnl17 Ned-Moove

Deze week vond de Dutch MoodleMoot plaats op het CSG Jan Arentsz in Alkmaar. Altijd weer heel fijn als er een locatie beschikbaar wordt gesteld maar misschien was Alkmaar voor sommige mensen toch minder goed bereikbaar? Het aantal bezoekers lag […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Terugblik #mootnl17 Ned-Moove verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 25-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Is “gepersonaliseerd leren” wel of niet effectief?

Er is al een aantal jaren veel aandacht voor “gepersonaliseerd leren”. Hiermee zou beter recht worden gedaan aan de verschillen tussen lerenden. Maar leidt “gepersonaliseerd leren” ook tot goede onderwijsresultaten en leerprestaties? In deze blogpost vat ik enkele bijdragen samen Lees verder
Van Faculty of Skills | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Spreken als Obama? Vroeg beginnen!

Buikpijn, een samengeknepen stem en klotsende oksels. Spreekangst, oftewel glossofobie, is een van de meest voorkomende fobieën die er zijn. Er wordt geschat dat wereldwijd rond de 75% van de mensen hier last van heeft. Er wordt dan ook steeds meer aandacht besteed aan het oefenen van spreken in het openbaar, ook bij jongeren. Je leert namelijk alleen spreken als een Obama door dit veel te oefenen. Maar waarom gebeurt dit nog niet in het basisonderwijs? Lees verder
Van Avetica | 24-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Avetica deelt kennis op Moodlemoot 2017

Vandaag is de jaarlijkse Moodlemoot die door de Ned-Moove is georganiseerd. Extra feestelijk is het omdat deze Nederlandstalige Moodle Vereniging ook gelijk haar 10-jarig bestaan viert. Avetica is met vijf mensen vertegenwoordig om de Moodlemoot en twee zullen ook hun […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Avetica deelt kennis op Moodlemoot 2017 verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 24-05-2017 | Article Rating | (1) reacties

Mogelijkheden en beperkingen van performance support

Performance support is gericht op leren, op het moment dat medewerkers het geleerde daadwerkelijk binnen hun werk moeten toepassen. Veel organisaties passen deze manier van leren beperkt toe. Daarmee mist men kansen om het werk te verbeteren. Tegelijkertijd moeten we Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 23-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Aankondiging van een opdracht: De levering en beheer van een kern-LMS als SaaS-oplossing – Stichting Zuyd Hogeschool

Na een proces van ongeveer twee maanden hebben we vandaag conform planning de aanbesteding gepubliceerd van het kern-LMS voor Zuyd Hogeschool. Het Tendernet-kenmerk is 142723. Het beschrijvend document bevat onder meer informatie over de gunningsprocedure. Eén van de bijlagen is Lees verder
Van Patrick Koning | 23-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

‘Mediawijsheid in de klas’ op 1 juni bij het Graafschap College!

Op 1 juni mag ik een 3,5 uur durende workshop verzorgen over mediawijsheid 😉 Een flinke tijdinvestering van het Graafschap […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 22-05-2017 | Article Rating | (1) reacties

Wat zegt nieuw onderzoek over de effecten van leertechnologie op studieprestaties?

Verleden week donderdag heeft Jeroen Janssen van de Universiteit Utrecht een uitstekende impressie geschreven van een uitgebreide systematische review van meta-analyses naar variabelen die van invloed zijn op studieprestaties in het hoger onderwijs. In deze blogpost wil ik, uitgebreider dan Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

De revolutionaire effecten van nieuwe technologie

De impact van nieuwe technologie kan heel verschillend zijn voor diverse sectoren. Deze gevolgen zijn in elk geval lastig te voorspellen. Computer, internet en mobiele technologie hebben voor de ene branche veel grotere gevolgen (gehad) dan voor de andere branche. Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Een glimp van de digitale toekomst van het onderwijs?

Hoe je de toekomst van technology enhanced learning ziet, wordt mede bepaald door de context waarbinnen je opereert. Die conclusie trek ik op basis van een Indiaas artikel over dit onderwerp. Vanochtend las ik de bijdrage A peek into the Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 19-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Stappenplan implementatie digitale leeromgeving

De implementatie van een digitale leeromgeving (DLO) is een complex proces. Vandaag ben ik online een stappenplan voor de implementatie hiervan tegengekomen, dat ik graag samenvat en van commentaar voorzie. 6 Steps to a Successful LMS Implementation is het resultaat Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 18-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

L&D-ers moeten verder kijken dan hun neus lang is

Binnen veel arbeidsorganisaties wordt de laatste jaren eerder gesproken over de ‘L&D-functie’ dan over ‘HRD’. Hierbij gaat het m.i. niet alleen om een naamsverandering voor de ‘Bühne’, maar ook om een inhoudelijke verbreding. Miriam Neelen heeft een kritische blogpost geschreven Lees verder
Van Faculty of Skills | 18-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

De 4 fases van motivatie: Hoe maak je medewerkers enthousiast?

Enthousiasme is aanstekelijk. Gemotiveerde trainingsdeelnemers beïnvloeden niet alleen hun eigen resultaten en ontwikkeling op een positieve manier, ze laten ook hun collega’s beter presteren. Acceptatie en motivatie zijn echter geen schakelaartjes die je zomaar even omzet. Wanneer je je medewerkers wilt motiveren, zullen ze maximaal 4 fases moeten doorlopen: van actieve afwijzing naar actieve participatie!

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wat voor type reacties krijg je als je een vraag stelt op Twitter?

Het medium Twitter kun je voor verschillende doelen gebruiken. Eén van die doelen is het stellen van een vraag aan je netwerk. Afhankelijk van een aantal factoren krijg je reacties. Maar wat voor type reacties krijg je en waarom? 😉 Stel Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 16-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

De kracht van synchroon online leren

Als we denken aan trends op het gebied van e-learning, dan hebben we het meestal over ‘mixed reality’, artificiële intelligentie of learning analytics. In deze bijdrage wil ik echter ingaan op een ontwikkeling waar we mijns inziens wat al te Lees verder
Van Avetica | 16-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle examen in de bus!

In de afgelopen periode heb ik meegewerkt aan een project van de Vereniging van Waterbouwers om digitaal te examineren middels Moodle. De kandidaten werken bij de aangesloten leden en de vereniging gaat naar de leden toe om het examen af […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle examen in de bus! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Avetica | 16-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Moodle 3.3 release is uit!

Maandag 15 mei 2017 is Moodle 3.3 verschenen. We konden al met prototype sites en een beta-versie spelen maar met een week vertraging is nu ook de productie release beschikbaar. Moodle 3.3 is een reguliere release met ondersteuning op ‘core’ […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Moodle 3.3 release is uit! verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 16-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Knowmads and multipliers: increasing the clock speed of learning

Guest blogger Els Oosthoek Els Oosthoek is (interim) HRD manager and researcher. In her work she facilitates companies and professionals who want to make change and innovation really work. Her work is often situated on the tripoint of learning, organizational change and technology. The one thing she loved experimenting on was the unu elektroroller scooter. […]

Het bericht Knowmads and multipliers: increasing the clock speed of learning verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 16-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Knowmads and multipliers: increasing the clock speed of learning

Guest blogger Els Oosthoek Els Oosthoek is (interim) HRD manager and researcher. In her work she facilitates companies and professionals who want to make change and innovation really work. Her work is often situated on the tripoint of learning, organizational change and technology. Spring is bursting its way into Huize Voordaan, an 18th century villa near […]

Het bericht Knowmads and multipliers: increasing the clock speed of learning verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 15-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe ontwikkelt de markt van leermanagement systemen voor het Noord-Amerikaanse hoger onderwijs zich?

De markt van leermanagement systemen voor het Noord-Amerikaanse hoger onderwijs is nog steeds in beweging, al lijkt de dynamiek van een jaar of tien jaar achter de rug te zijn. Wat valt mij op, en wat is de relevantie hiervan Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Innovatie van arbeid vraagt om andere benaderingen van leren en ontwikkelen

De L&D-functie of HRD-functie binnen organisaties wordt regelmatig ter discussie gesteld. Doet men wel de goede dingen? Hoe zou deze functie eruit kunnen zien binnen organisaties waarin innovatie aan de orde van de dag is? Dat zijn namelijk steeds meer Lees verder
Van Patrick Koning | 12-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Uitlegvideo met antwoord op de vraag: ‘Hoe implementeer ik mediawijsheid?’

Afgelopen week heb ik een video gemaakt waarin ik in ga op de vraag hoe je mediawijsheid implementeert op school. […] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 12-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Werken als knowmad 6: Knowmadisch werken in je organisatie stimuleren

Stel, je werkt in een organisatie en je bent overtuigd van het belang van knowmadisch werken. Je weet dat dit de toekomst is, en dat knowmads nodig zijn binnen een innovatieve, lerende organisatie. Je weet ook welke vaardigheden er bij horen. Jij werkt zelf al knowmad. Maar organisaties hebben meer medewerkers nodig die knowmadisch werken om innovatief […]

Het bericht Werken als knowmad 6: Knowmadisch werken in je organisatie stimuleren verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 12-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Werken als knowmad 6: Knowmadisch werken in je organisatie stimuleren

Stel, je werkt in een organisatie en je bent overtuigd van het belang van knowmadisch werken. Je weet dat dit de toekomst is, en dat knowmads nodig zijn binnen een innovatieve, lerende organisatie. Je weet ook welke vaardigheden er bij horen. Jij werkt zelf al knowmad. Maar organisaties hebben meer medewerkers nodig die knowmadisch werken om innovatief […]

Het bericht Werken als knowmad 6: Knowmadisch werken in je organisatie stimuleren verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 12-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Voorbeelden van leertechnologieën voor smartphones tijdens bijeenkomsten

Smartphones zijn alomtegenwoordig. Matthew Lynch beschrijft een aantal apps die je op een iPhone kunt gebruiken tijdens klassikale sessies. Op basis van dit artikel wil ik vooral toepassingen beschrijven voor mobiele applicaties tijdens bijeenkomsten (zowel onderwijs als workshops). Opvallend daarbij Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 11-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Impressie 21e-eeuwse vaardigheden: achtergronden en onderwijsimplicaties

Er wordt veel geschreven over zogenaamde 21e-eeuwse vaardigheden. Veel onderwijsorganisaties worstelen echter met de implementatie hiervan binnen het curriculum.  Daar komt bij dat ook vragen worden gesteld bij dit fenomeen. Het belang van de vaardigheden op zich worden niet ter Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Waardering voor en kanttekeningen bij Doordacht Digitaal

Gisteren verscheen het rapport ‘Doordacht digitaal. Onderwijs in het digitale tijdperk’ van de Onderwijsraad. Wat valt mij hierin op? De Onderwijsraad heeft zelf een handige samenvatting geschreven (pdf), waarin het beeld wordt geschetst van een sector die zoekende is als Lees verder
Van Faculty of Skills | 10-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Online communicatie trainen: 4 manieren

Online kan steeds meer. Ook jezelf trainen! Zo kun je bijvoorbeeld met online instructie je fysiek trainen of geheugenspelletjes doen. Hetzelfde geldt voor het trainen van communicatieve vaardigheden. Online is de leerstof is altijd beschikbaar en kun je waar je maar wilt, altijd aan de slag. Het zal managers als muziek in de oren klinken dat medewerkers niet langer een dag ‘op training’ zijn, maar de vraag is: weegt de effectiviteit van online trainen hier tegenop? De ene methode is de andere namelijk niet. Hier zijn vier manieren om communicatie online te trainen!

Lees verder
Van Patrick Koning | 10-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe integreer je mediawijsheid in het vak Nederlands? Lees mijn artikel: ‘Leraar & mediawijsheid: integratie in het vak Nederlands’ @profielactueel

Voor het april-nummer van Profiel mocht ik een vierde artikel schrijven over mediawijsheid. Dit artikel heb ik samen met mijn […] Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 09-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Werken als knowmad 5: Hoe vervlecht je oud en nieuw? Met mogelijkheidszin en progressiecirkels

In het laatste sollicitatiegesprek had Anja toch echt gevraagd of de organisatie ook deed aan ‘het nieuwe werken’. En toen was het antwoord eensluidend positief. Voor haar was het van groot belang om af en toe thuis te werken, en een paar ochtenden wat later te beginnen. Dan kon ze dat ’s avonds wel weer inhalen. Maar […]

Het bericht Werken als knowmad 5: Hoe vervlecht je oud en nieuw? Met mogelijkheidszin en progressiecirkels verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Sibrenne Wagenaar | 09-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Werken als knowmad 5: Hoe vervlecht je oud en nieuw? Met mogelijkheidszin en progressiecirkels

In het laatste sollicitatiegesprek had Anja toch echt gevraagd of de organisatie ook deed aan ‘het nieuwe werken’. En toen was het antwoord eensluidend positief. Voor haar was het van groot belang om af en toe thuis te werken, en een paar ochtenden wat later te beginnen. Dan kon ze dat ‘s avonds wel weer inhalen. Maar […]

Het bericht Werken als knowmad 5: Hoe vervlecht je oud en nieuw? Met mogelijkheidszin en progressiecirkels verscheen eerst op Ennuonline.

Lees verder
Van Patrick Koning | 09-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Uitlegvideo met antwoord op de vraag: ‘Wat is mediawijsheid?’

Enige maanden geleden heb ik een video gemaakt waarin ik in ga op het begrip: ‘mediawijsheid’. Ik rafel het begrip […] Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 09-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wat bevordert de nieuwe lerende organisatie?

Het concept van de ‘lerende organisatie’ is nodig aan herijking toe. Op basis van een data-analyse onderscheidt Towards Majority zes kenmerken van de nieuwe lerende organisatie. Als organisaties deze kenmerken willen hebben, dan betekent dit niet minder dan een transformatie Lees verder
Van Avetica | 08-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Minor releases van Moodle uitgebracht

Het is vandaag de 2e maandag van mei, dus zijn de releases van Moodle weer verschenen. Normaal komt deze dag ook een nieuwe versie uit van Moodle, maar deze major release staat gepland voor volgende week. Het testen van Moodle […]

Moodlefacts is een initiatief van Avetica, dé Moodle expert van Nederland en België.
Het bericht Minor releases van Moodle uitgebracht verscheen eerst op Moodlefacts.nl.

Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Ervaringen met online learning beschreven (inclusief geleerde lessen)

De Universiteit van Leiden experimenteert met volledig online leren en met het concept van de flipped classroom. Wat zijn belangrijke geleerde lessen? Het Online Learning Lab is onderdeel van het Centre for Innovation van de Universiteit van Leiden. Dit laboratorium Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Bespreking handreiking blended learning

Op internet vind je verschillende hulpmiddelen die je kunnen helpen bij het ontwerpen en ontwikkelen van blended learning. Eén van die hulpmiddelen wil ik hier bespreken. De Hogeschool Rotterdam heeft een weblog over blended learning. Erik Falkink heeft hier gisteren Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Wat wordt de opvolger van de smartphone?

De smartphone is nu een dikke tien jaar oud, en is zo’n beetje uitontwikkeld. Welke technologie zal dit ‘device’ opvolgen, en wat zullen de maatschappelijke gevolgen hiervan zijn? Steve Ranger heeft voor ZDNet een artikel geschreven waarin hij schrijft dat Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 05-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

De toepasbaarheid van blockchain technologie voor onderwijs en opleiden

Blockchain technologie zal in de toekomst waarschijnlijk een belangrijke rol spelen bij het waarderen van ‘geloofsbrieven’ die lerenden via formeel en informeel leren hebben ‘verzameld’. Ik denk echter dat deze technologie ook op een andere manier voor onderwijs en opleiden gebruikt Lees verder
Van Wilfred Rubens (redactie) | 04-05-2017 | Article Rating | (0) reacties

Programma van eisen en wensen digitale leeromgeving

Begin maart is Zuyd Hogeschool gestart met het aanbestedingstraject voor een kern-leermanagement systeem. Deze weken zijn we bezig met het formuleren van het programma van eisen en wensen. In deze blogpost beschrijf ik de aanpak. Het kern-LMS vormt het hart Lees verder
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste